Promovarea unui business nu e treaba usoara. Trebuie sa investesti bani, timp si resurse daca vrei ca potentialii clienti sa te observe si sa colaboreze cu tine. Iar metodele conventionale au devenit deja atat de cliseice si de plictisitoare incat parca nu vrei sa iti implici echipa intr-o astfel de activitate. Din fericire, de-a lungul anilor au aparut tot mai multe metode neconventionale care chiar functioneaza. In articolul de mai jos, iti vom prezenta cateva dintre ele.
Guerilla Marketing
Cand auzi termenul de Guerilla Marketing te gandesti probabil la razboaiele de gherila, atat de violente si disruptive. Afla ca in marketing, Guerilla nu e altceva decat o metoda low-cost de a-ti promova produsul si de a face o impresie. Acest tip de promovare se bazeaza pe un element surpriza, neasteptat si neconventional. Lipeste stickere pe semafoare, interactioneaza cu trecatorii de pe strada, apeleaza la arta urbana sau ofera jucarii educative copiilor in drum spre scoala.
Socializeaza
Social media a devenit un mediu in care tot mai multe afaceri incep sa se promoveze. Dar tu nu trebuie sa te limitezi doar la reclamele platite de pe Facbook si Instagram. Interactioneaza cu potentialii tai clienti. Raspunde-le la intrebari si indeamna-i sa te contacteze si pe chat pentru mai multe detalii.
Concursuri si premii
Organizeaza periodic pe canalele tale de social media concursuri si giveaway-uri. Indeamna-ti urmaritorii sa interactioneze cu pagina ta prin like-uri si share-uri ca postul sa ajunga si la alte persoane care probabil nu au auzit inca de brandul tau.
Scoate-ti logoul in lume
Mai exact, nu te feri sa apelezi la steaguri printate de calitate sau stickere pe care sa le plasezi in locuri care se bucura de trafic intens. Statiile de metrou si autobuz, semafoarele, barurile sau restaurantele fast food sunt doar cateva din locurile in care iti poti promova brandul, subtil dar de efect.
Adu offline-ul in online
Daca ai un magazin intr-o locatie buna si nu duci lipsa de clienti, ar trebui sa iei in considerare si deschiderea unei versiuni online.
Mascota
Nu e o idee rea sa ai o imagine care sa-ti reprezinte brandul, in afara de un logo. Nu te gandi acum la mascotele echipelor de fotbal americane, ci la ceva mai mic si mai… pufos. Daca ai un catelus sau o pisica a biroului, se poate transforma in mascota businessului tau. Pe langa faptul ca ii ofera afacerii tale acel aer jovial, iti ajuta si angajatii sa se detensioneze.
Creeaza un sentiment de urgenta prin exclusivitate
Este binecunoscut faptul ca oamenii vor face orice sa obtina ceva ce le este interzis sau greu accesibil. Foloseste-te de aceasta tactica psihologica pentru a genera zvonuri si entuziasm printre randurile multimii. Organizeaza o petrecere unde se intra doar pe baza de invitatii, dezvolta un website accesibil doar cu parola sau pune la punct un eveniment exclusivist.