Purtătorul de cuvânt al Executivului, Dan Cărbunaru a declarat faptul că au fost aprobaţi indicatorii tehnico-economici ai metroului Cluj.
Hotărârea de Guvern privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenţi obiectivului de investiţii 'Tren metropolitan Gilău-Floreşti-Cluj-Napoca-Baciu-Apahida-Jucu-Bonţida- etapa I a sistemului de transport metropolitan rapid Cluj: magistrala I de metrou şi tren metropolitan'.
Durata de execuţie a investiţiei, circa 10 ani, cu o linie de metrou uşor care include 19 staţii subterane cu un traseu de 21 de kilometri.
Citeste si: Când va fi gata metroul din Cluj. Vor fi investiți bani europeni
Finanţarea lucrării va fi asigurată din fonduri externe rambursabile
Potrivit purtătorului de cuvânt, finanţarea lucrării va fi asigurată din fonduri externe rambursabile de la bugetul de stat şi de la bugetele locale Cluj-Napoca şi Floreşti: „Finanţare din fonduri externe rambursabile de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, precum şi de la bugetul local al municipiului Cluj-Napoca şi al comunei Floreşti”.
Citeste si: Alimente bogate in B12. Surse de vitamina B12- catena.ro
Citeste si: Un băiat de 18 ani riscă 20 de ani de închisoare după o vacanță cu familia în Dubai. De ce este acuzat- antena3.ro
Citeste si: Un bărbat din Ploiești a sunat la 112 pentru că doi vecini nu răspundeau la ușă. Polițiștii au făcut o descoperire năucitoare- wowbiz.ro
Citeste si: Vești bune pentru șoferii din România: Noi proiecte de infrastructură
Cluj-Napoca, al doilea oraș care va avea metrou
Cluj-Napoca va fi al doilea oraș din România care va avea metrou. Primăria anunța, în octombrie 2020, începerea lucrărilor de foraje geotehnice pentru realizarea trenului metropolitan şi a metroului în oraş şi în comunele limitrofe.
Primarul Emil Boc anunţa la sfârșitul lunii trecute că a fost aprobat studiul de fezabilitate pentru viitorul metrou.
Studiul a recomandat traseul Floreşti- Piaţa Unirii- Piaţa Mărăşti- Muncii/ Europa Unită- Depou Sopor, cu o lungime de 21 de kilometri şi 19 staţii, iar investiţia totală depăşește 2 miliarde de euro.
Durata de realizare a investiției va fi de 128 de luni, spunea Emil Boc, iar finanțarea obiectivului va fi realizată din diverse surse: PNRR, POIM, alocări de la bugetele naționale și locale, dar și alte surse de finanțare identificate pe parcurs.
În PNRR, 600 de milioane de euro sunt prevăzuți pentru investiții la metrourile din București și Cluj.
Citeste si: Bucurestiul nu va mai fi singurul oras cu metrou din Romania! S-au alocat deja 3,48 de milioane de lei in 2018 pentru proiect