Asociatia Aliantei Parintilor din Spania (CEAPA) a organizat greva, sustinand ca o asemenea cantitate de teme este daunatoare copiilor.
Spania este una dintre tarile lumii unde elevii primesc cele mai multe teme pentru acasa, potrivit unui raport PISA.
Organizatia pentru Cooperare Economica si Dezvoltare a descoperit ca elevii spanioli isi petrec in medie 6,5 ore in fiecare saptamana doar pentru realizarea temelor, comparativ cu cele 4,9 ore dedicate pentru teme in alte 38 de state ale lumii.
Cantitatea de teme pentru elevii spanioli nu inseamna neaparat rezultate mai bune pentru studenti- care au obtinut rezultate extrem de mici in testele de matematica, citire si stiinta organizate de PISA.
Citeste si: Ce sa puneti in geanta de maternitate? Elemente esentiale pentru momentul nasterii- catena.ro
Citeste si: Un băiat de 18 ani riscă 20 de ani de închisoare după o vacanță cu familia în Dubai. De ce este acuzat- antena3.ro
Citeste si: Un bărbat din Ploiești a sunat la 112 pentru că doi vecini nu răspundeau la ușă. Polițiștii au făcut o descoperire năucitoare- wowbiz.ro
In Finlanda si Coreea de Sud, elevii isi petrec in medie sub trei ore pe saptamana in realizarea temelor, desi acestia inregistreaza cele mai bune rezultate la nivel mondial.
Presedintele CEAPA, Jose Luiz Pazos, sustine ca sistemul de invatamant spaniol este dependent de metodele traditionale de invatare.
Pazos a subliniat ca elevii ar trebui sa invete in schimb cum sa gestioneze informatiile si sa decida ce ar trebui sa fie invatat pe de rost.
”Societatea s-a schimbat radical, dar nu si atitudinea din salile de curs”, a precizat acesta, potrivit News.ro.
Dezbaterea cu privire la cantitatea de teme este diferita de la o tara la alta, si nu doar parintii sunt cei ingrijorati.
In Statele Unite, un profesor texan a trimis o scrisoare parintilor in care i-a anuntat ca nu le va mai da teme studentilor.
In schimb, aceasta a sustinut ca elevii ar trebui sa petreaca mai mult timp cu familia.
In Marea Britanie, un liceu a renuntat complet la temele traditionale in favoarea unei metode mai independente de invatare.