Close sidebar
Close sidebar

Ministerul Educatiei vrea sa elimine segregarea din scoli. In prezent, 26% dintre elevii romi invata in clase separate

Ministerul Educatiei Nationale si Cercetarii Stiintifice a propus, joi, dezbaterii publice un set de masuri pentru combaterea segregarii în scoli si monitorizarea fenomenului, un studiu al Comisiei Europene a aratand ca „26% dintre elevii romi din Romania învata în clase separate etnic”.

,


DISTRIBUIE
acest articol

„Segregarea este una dintre cele mai dure forme de discriminare pe care, din pacate, scoala romaneasca a recunoscut-o doar partial în ultimii ani. Acum este nevoie de mai mult, pentru ca efectele inechitatilor creeaza clivaje din ce în ce mai mari. Astazi propunem o foaie de parcurs pe educatie care sa combata segregarea scolara si sa promoveze calitatea învatarii în toate scolile din Romania” a declarat ministrul Educatiei, Mircea Dumitru, potrivit News.ro.

Datele de cercetare existente pana în acest moment sustin initierea unui astfel de demers. Studiul UNICEF& Romani CRISS din 2008, releva faptul ca, în anul scolar 2007-2008, dintr-un grup de 90 de scoli, în 67% au fost depistate forme de segregare scolara. În 2015, un raport al Comisiei Europene semnala ca „26% dintre elevii romi din Romania învata în clase separate etnic”. De asemenea, o monitorizare a segregarii scolare a elevilor romi în Regiunea Nord-Est în anul scolar 2015-2016 (la nivel de unitate de învatamant, cladiri, clase si la nivelul ultimelor doua banci) atrage atentia ca într-o scoala din cinci

se manifesta cel putin una din cele patru forme de segregare scolara a elevilor romi.

Citeste si: Helmut Duckadam, operat pe cord deschis la București! Care este starea lui de sănătate acum?- kanald.ro

Citeste si: Tânăra care a scăpat din casa lui Gherghe Dincă rupe tăcerea: „Eram însărcinată și...”- wowbiz.ro

Citeste si: Arheologii au găsit cocaină în creiere mumificate ale unor italieni: Drogul a ajuns în Europa cu 200 de ani mai devreme decât se credea- antena3.ro

În documentul supus dezbaterii publice, Ministerul Educatiei propune o serie de obiective si masuri strategice pentru prevenirea si eliminarea oricarei forme de segregare scolara din unitatile de învatamant preuniversitar, indiferent de criteriul de segregare: etnie, performante scolare, statutul socio-economic al familiilor, mediu de rezidenta, dizabilitate, cerinte educationale speciale.

Termenele de realizare si implementare a acestor obiective sunt între octombrie 2016 si august 2018, arata Ministerul Educatiei Nationale si Cercetarii Stiintifice.

Citește-ne pe

Clipul zilei
Te-ar putea interesa si
NOUTĂȚI