Instituția vizează, de asemenea şi reglementări referitoare la telemuncă, în condiţiile în care numărul contractelor cu clauză de telemuncă a crescut de 8 ori faţă de perioada similară a anului trecut. În cazul microîntreprinderilor cu cel mult 9 angajaţi, ar urma să fie redusă birocraţia legată de fişa postului, condica de prezenţă şi regulamentul intern.

Planul de măsuri urmează să fie prezentat joi de către ministrul Muncii Raluca Turcan în şedinţa de Guvern.

Este vorba despre trei ordonanţe de urgenţă care vor fi discutate în primă lectură la reuniunea de la Palatul Victoria.

Ministerul condus de către Raluca Turcan propune:

- Pentru persoanele care beneficiază de indemnizaţie de şomaj care se angajează cu normă întreagă în termen de 6 luni de la data stabilirii dreptului la indemnizaţia de şomaj se acordă o sumă lunară reprezentând 50% din cuantumul indemnizaţiei de şomaj din momentul angajării până la sfârşitul perioadei pentru care erau îndreptăţite să primească indemnizaţia de şomaj, în prezent procentul fiind de 30%.

Citeste si: Prefectul Capitalei propune noi reguli în magazine și supermarketuri

Citeste si: Ce sa puneti in geanta de maternitate? Elemente esentiale pentru momentul nasterii- catena.ro

Citeste si: „Blonda lui Putin” s-a supărat pe o ziaristă și a trimis securitatea la ea, după ce i-a pus o întrebare: Nu discut viața mea personală- antena3.ro

Citeste si: Un brașovean a adunat zeci de mașini scoase din uz pe un câmp. Ce au descoperit polițiștii că facea de fapt- wowbiz.ro

- Menţinerea acordării ajutorului social pentru o perioadă de 6 luni de la data încadrării în muncă a unei persoane beneficiare de ajutor social apte de muncă, cu condiţia încheierii unui raport de muncă pe o perioadă de cel puţin 12 luni.

- Angajatorii care menţin contractele individuale de muncă încheiate cu persoanele cu dizabilităţi primesc lunar, pe o perioadă de 12 luni consecutive, pentru fiecare persoană din această categorie, un sprijin financiar de 50% din salariul angajatului, dar nu mai mult de 2.500

lei.

- 50% din salariu, dar nu mai mult de 1.250 lei, timp de 12 luni, pentru încadrarea în muncă pe perioadă nedeterminată în perioada stării de urgenţă sau de alertă, a persoanelor care beneficiază de pensie de invaliditate de gradul III.

Citeste si: Cum își alege Karmen Minune un partener? Contează sau nu banii, pentru aceasta: "Dacă îți alegi bărbatul în funcție de asta, ai pierdut din start!"- kfetele.ro

Citeste si: Mesajul pe care i l-a transmis Claudia Pătrășcanu fostului soţ: "Asta este cel mai important". Gabi Bădălău a împlinit 36 de ani- radioimpuls.ro

Citeste si: Femeie din Târgu Jiu, care abia se deplasează pe picioare cu un cadru, filmată în timp ce se urcă la volan și conduce- antena3.ro

Citeste si: Ședință de guvern cu scântei. Ce decizii importante a anunțat premierul. Dan Barna: "Nu vă mai susținem"

Ce alte măsuri care sprijinirea mediului de afaceri se vor lua

Una dintre acestea se referă la modificări care vor permite ca la încheierea contractului individual de muncă, angajatul şi angajatorul să utilizeze semnătura electronică, fără ca acest lucru să poată fi impus angajatului de către angajator. De asemenea, angajatorul va putea folosi semnătura electronică şi în raporturile cu instituţiile publice, la întocmirea documentelor din domeniul relaţiilor de muncă.

Pe de altă parte, angajatul nu va putea fi obligat să utilizeze semnătura electronică, dar părţile au obligaţia să folosească acelaşi tip de semnătură la încheierea unui act.

Reglementări referitoare la telemuncă

Totodată, Ministerul Muncii propune şi reglementări referitoare la telemuncă, luând în calcul faptul că în prezent sunt aproape 400.000 de contracte de muncă cu clauză de telemuncă din totalul de 6,5 milioane, faţă de doar 50.000 în martie anul trecut, o creştere de 8 ori înregistrată într-un an.

Ultima măsură ce urmează a fi luată vizează microîntreprinderile cu maxim 9 angajaţi, care reprezintă peste 445.000 în total. Aceasta va fi instituită printr-o modificare a Codului Muncii, care va elimina obligativitatea întocmirii fişei postului, a condicii de prezenţă şi a regulamentului intern. Specificarea atribuţiilor postului se va putea face verbal, iar evidenţa orelor de muncă va fi făcută în condiţiile stabilite cu angajatul prin acord scris.

 


Abonează-te pe


Partenerii nostri
Clipul zilei pe stirilekanald.ro:
Te-ar putea interesa si