Pentru modificarea legislației, Ministerul Transporturilor a prezentat Proiectul unui Ordin de ministru.
"În cazuri excepționale, pentru drumurile naționale existente și proiectate, cu acordul Administratorului rețelei de drumuri, din motive de sporire a siguranței circulației în zona intersecțiilor, a trecerilor de pietoni, pe drumurile existente cu 4 benzi de circulație, în zona punctelor periculoase etc., se poate reduce lățimea benzii de circulație de la 3.50 m până la minimum 3.00

m, inclusiv lățimea marcajelor, prevăzându-se măsuri compensatorii corespunzătoare, după caz”, se menționează în propunere.

Reducerea benzilor de circulație a fost testată pe DN2/E85, la ieșirea din București, între Sinești și Movilița, pe o lungime de 9 kilometri, într-o zonă în care se produceau frecvent accidente.

Citeste si: Ce cantitate de lapte consuma un bebelus? Tabel cantitate lapte bebelusi- catena.ro

Citeste si: Imagini fără precedent cu suprafața Soarelui, la cea mai înaltă rezoluție de până acum: „Arată în detaliu frumusețea câmpului magnetic”- antena3.ro

Citeste si: INTERVIU. Traian Băsescu: ”Sunt cei mai slabi candidați din toate alegerile prezidențiale prin care a trecut România”- wowbiz.ro

Citeste si: Un român se trezește la 2 noaptea și merge 20 de kilometri în fiecare zi până la muncă: „Fie ploaie, fie vânt...”. Are acasă un copil de un an

Ce mai propun iniţiatorii proiectului:

 

  • Reducerea vitezei de circulație prin efectul fizic de îngustare a benzii pentru prevenirea accidentelor rutiere;
  • Introducerea unor insule de protecție a pietonilor în zona trecerilor de pietoni
  • Realizarea unor benzi suplimentare fără exproprieri de terenuri suplimentare în zona intersecțiilor;
  • Realizarea unor proiecte de siguranța circulației pe sectoarele cu incidență mare a accidentelor (exp.
    DN 2, sectorul cu 2+1, separatori de sens pe drumurile existente cu 4 benzi de circulație, dublarea marcajului axial tip linie continuă, etc.);
  • Reglementarea soluțiilor tehnice de siguranța circulației în raport cu instituțiile de verificare și control (I.S.C., A.R.R., Direcția Rutieră);
  • Adaptarea la teren a soluțiilor tehnice în situații punctuale, acolo unde nu este posibilă o rezolvare conform normelor în vigoare

Propunerile vin în urma numeroaselor accidente de pe șoselele din țară, ultimul, dar și unul dintre cele mai tragice, a avut loc zilele trecute pe o

șosea din Iași, unde șapte persoane și-au pierdut viața după ce un TIR s-a izbit de un microbuz de muncitori. În accident a fost implicată și o ambulanță.

Citeste si: Accident de ultim moment. Sunt implicate un autoturism şi un camion

 


Abonează-te pe


Partenerii nostri
Clipul zilei pe stirilekanald.ro:
Te-ar putea interesa si