Pandemia de covid-19 a creat probleme pe toate planurile. Elevii și studenții românii au studiat de aproape un an prin intermediul platformelor online, lucru care a făcut ca zeci de mii de copii să riște acum să rămână cu mediile școlare neîncheiate, căci nu au avut acces la internet. Astfel că, acum Ministerul Educației a găsit trei soluții pentru sfârșitul primului semestru din anul școlar 2020-2021.
Din cauza numărului mare de infectări covid-19, profesorii și elevii nu au putut să își desfășoare activitatea așa cum o făceau în mod obișnuit, lucru care a afectat sistemul de învățământ pe mai
multe planuri.
Mulți dintre elevi nu au internet sau nu dețin o tabletă sau un telefon, așa că lucrurile s-au agravat pentru ei.
Ce au transmis reprezentanții Ministerului Educației
Conform datelor oferite de Ministerul Educației, 65.000 de elevi riscă să rămână cu mediile școlare neîncheiate pe primul semestru.
Însă înainte de pandemie numărul acestora era de 15.000. Pentru a îi liniști, atât pe părinți, cât și pe elevi, cei de la putere susțin că s-au discutat deja măsurile ce se impun în această situație.
Sorin Cîmpeanu, noul ministru al Educației, în cadrul unei videoconferințe cu inspectorii școlari generali, a ajuns la concluzia că pentru a nu lăsa zeci de mii de elevi cu situația școlară neîncheiată pe primul semestru sunt necesare următoarele trei soluții, pe care profesorii trebuie să le implementeze la nivelul fiecărei școli, dacă situația o impune.
- Desfășurarea de activități remediale pe parcursul semestrului al II-lea, cu identificarea surselor de finanțare pentru plata cadrelor didactice.
- Prelungirea perioadei de încheiere a situațiilor școlare neîncheiate în semestrul I, de la patru până la opt săptămâni de la revenirea la cursuri în semestrul al II-lea.
- Posibilitatea încheierii mediilor cu minimum două note, indiferent de numărul de ore alocate săptămânal fiecărei discipline.
Așadar, elevii români au șanse de a promova semestrul greu încercat de pandemia coronavirus.