Sistemul prin care operează numărul unit de urgență 112 vine cu schimbări radicale în România. Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS) a făcut un anunț cu privire la modul în care va funcționa apelurile de urgență din partea oamenilor aflați în nevoie.

Citește si: VIDEO- Român din Marea Britanie, implicat în atacurile hackerilor ruși de la "Killnet". Ce a anunțat ministrul de Interne, Lucian Bode

Serviciul de Telecomunicații Speciale a lăsat de multe ori de dorit în privința comunicării cu românii. De multe ori aceste nereguli au dus la tragedii. În curând, sistemul se va moderniza radical, astfel că operatorii au spus detaliat despre ce este vorba mai exact.

Modernizarea numărului unic de urgență 112, în România

Operatorii numărului unic de urgență 112 al României au ajuns, de multe ori, în atenția publicului după ce au avut un comportament neadecvat față de oamenii care aveau nevoie de ajutor, fapt care a dus, de cele mai multe ori, la tragedii care puteau fi evitate. Așadar, STS a venit cu o nouă propunere de modernizare al acestui sistem.

Citește si: Hackerii pro-ruşi amenință că vor ataca aproape 300 de site-uri din România

Citeste si: Durere in partea stanga a corpului – cauze si remedii- catena.ro

Citeste si: Un băiat de 18 ani riscă 20 de ani de închisoare după o vacanță cu familia în Dubai. De ce este acuzat- antena3.ro

Citeste si: Un bărbat din Ploiești a sunat la 112 pentru că doi vecini nu răspundeau la ușă. Polițiștii au făcut o descoperire năucitoare- wowbiz.ro

Este vorba despre un proiect, marca STS, cu ideea unei noi aplicații care să gestioneze apelurile de urgență. În acest sens, a început pregătirea operatorilor și dispecerilor în Centrele regionale de instruire ale Serviciului de Telecomunicații Speciale din mai multe orașe ale țării. Așadar, operatorii și dispecerii se vor pregăti în București, Piatra Neamț, Brașov și Timișoara. În aceste centre vor lucra cu noua aplicație informatică, care are scopul de a îmbunătăți serviciul de comunicații pentru apelurile de urgență din România.

Citește si: Fostul adjunct al șefului de la STS a fost prins în flagrant și reținut pentru trafic de influență

STS a transmis un comunicat prin care asigură că operatorii STS, dispecerii pentru Ambulanță, Pompieri, Poliție, SMURD, Salvamont și Jandarmerie iau parte la sesiuni de instruire, în cadrul cărora interacționează cu interfețele și funcționalitățile aplicației care urmează să fie lansată. Numărul persoanelor care participă la această instruire se ridică la 5.000.

Acest tip de aplicație va gestiona apelurile 112 din România și respectă cele mai înalte standarde tehnologice. Aplicația face parte din conceptul european Next Generation 112. Scopul implementării acestei noi aplicații este să eficientizeze apelurile de urgență, lucru care să le aducă beneficii persoanelor aflate la nevoie.

Citește si: Recensământ 2022. Când vor fi publicate rezultatele Recensământul Populației și Locuințelor de anul acesta


Abonează-te pe


Partenerii nostri
Clipul zilei pe stirilekanald.ro:
Te-ar putea interesa si