Joanna Hughes, în vârstă de 35 de ani, soțul ei Jon, în vârstă de 38 de ani, și fiica lor, Emilia, au călătorit pe insula grecească pentru o vacanță de familie înainte de a se produce dezastrul. În total, cuplul a plătit 3.600 de lire sterline pentru vacanța de 10 nopți all inclusive. Dar, în loc de o excursie de vis, au fost nevoiți să fugă pentru a-și salva viețile, în timp ce 19.000

de turiști și localnici au fost evacuați în timpul incendiilor din Rodos.

Cei trei au mers șase kilometri pe jos până la un hotel mai sigur

Din păcate, cei trei au fost nevoiți să își lase lucrurile la hotelul lor- despre care li s-a spus mai târziu că a ars în infern și să își salveze viețile.

Citește și: O nouă săptămână de foc pentru România! Începe cea mai fierbinte săptămână a acestui an! Cod roșu de caniculă

"Încercam să ne menținem uniți, dar Emilia și-a dat seama că nu era în regulă. Putea simți asta", a spus ea. "A spus de câteva ori 'O să murim?". Este ceva ce nu voi uita multă vreme. Nu m-am oprit din plâns de când am ajuns acasă", potrivit The Sun.

Joanna a explicat că sâmbătă după-amiază incendiile s-au înrăutățit și au decis să părăsească hotelul.

[Sursa foto: The Sun]

Ei s-au alăturat miilor de alți turiști care au mers pe plaja stâncoasă pe o căldură extremă în căutarea unui loc sigur.

Familia, din Murton, County Durham, a mers pe jos timp de șase kilometri pentru a scăpa de flăcări și de fumul negru și gros, dar au ajuns în cele din urmă la un hotel unde armata și poliția transportau oamenii din zonele afectate. De asemenea, au întâlnit o altă familie din Germania, care avea o mașină închiriată.

Cum arată infernul din Grecia prin ochii turiștilor nevoiți să se întoarcă acasă?

Astfel, cele două familii au luat decizia de a face echipă și de a traversa cu mașina cealaltă parte a insulei pentru a putea ajunge la aeroport și a se întoarce acasă. Joanna, care lucrează în domeniul resurselor umane, a declarat că i s-a spus că hotelul în care erau cazați, precum și hotelurile din jur, au fost incendiate.

Citește și: Harta incendiilor din Grecia în 2023: Vânturile puternice au extins flăcările prin pădurile de pin uscate spre disperarea locuitorilor și a pompierilor

Citeste si: Bebe la 1 luna – dezvoltarea bebelusului si sfaturi pentru parinti- catena.ro

Citeste si: Antonia s-a trezit cu un mesaj de la fiul lui Ștefan Bănică Jr. după ce a publicat o fotografie provocatoare pe internet. Ce replică i-a dat lui Radu Bănică când a văzut reacția pe care a avut-o?- wowbiz.ro

"Mii de turiști au fost nevoiți să fugă. Ne-am îndreptat spre apă pentru a încerca să ne îndepărtăm cât mai mult de țărm. A trebuit să mergem pe plajă, era foarte stâncoasă. Apoi, un tip a strigat "veniți pe aici" și a trebuit să ne întoarcem și să mergem pe un mal. Atunci a coborât un nor de cenușă. A fost ca și cum am fi mers într-un cuptor, era atât de cald. Nu puteam să văd deloc. Erau copii înfășurați în prosoape, a fost îngrozitor. Eram atât de sus și nu aveam unde să ne ducem, trebuia să continuăm să mergem sau am fi fost înghițiți de fum.

Puteai să vezi flăcările în munți. Mergeam și ne îndepărtam de flăcările care coborau. Pur și simplu nu aveam nicio idee unde ne duceam. Urmăream un singur drum și nu aveam niciun plan", a povestit femeia.

Autoritățile grecești au emis între timp noi avertismente cu privire la noi incendii de vegetație.

[Sursa foto: The Sun]

Familia urma să se întoarcă acasă pe 29 iulie.

”De obicei, nu am fi mers în perioada de vârf. Când am aterizat, eram în taxi pentru a ajunge în stațiune și puteam vedea deja fumul. Șoferul de taxi a spus că focul este în desfășurare de câteva zile. Părea în regulă în legătură cu asta, iar când am ajuns la hotel, recepționerul a spus: "Este în regulă, este în munți, nu se va apropia de noi". Nu păreau foarte îngrijorați de asta", a spus Joanne.

Joanna a explicat că sâmbătă după-amiază incendiile  s-au înrăutățit și au decis să părăsească hotelul.

"Aveam pijamalele pe noi pentru că nu puteam să facem plajă deoarece era foarte înnorat și cenușa cădea peste noi. Ne-am prins în acel moment că trebuie să luăm decizia de a pleca. Ne-am luat o geantă, pașapoartele și niște bani și am plecat. Unii dintre angajații hotelului strigau să plecăm, dar nu a existat un proces de evacuare. Nu știu, dacă în acel moment era vreun incendiu în hotel, dar nu s-a declanșat nicio alarmă”, a precizat femeia.

Zborurile spre Rodos au fost anulate

Ea a povestit că au mers pe jos șase kilometri pe căldură și au cărat-o pe rând pe Emilia, care avea o bășică la picior și fusese înțepată de o viespe. După ce au ajuns la aeroport, Joanna a spus că au plătit 300 de lire sterline fiecare pentru a-și asigura un zbor înapoi la Newcastle, duminică dimineața. Mai mult, aceasta a reproșat companiei aeriene că nu a luat legătura cu ei și cu ceilalți turiști în toată perioada în care au fost acolo.

Citeste si: Ce spune Laurențiu Reghecampf despre timpul petrecut în familie și ce anume a conștientizat antrenorul. „Am fost prezent pentru copiii mei, dar nu am fost fizic.”- kfetele.ro

Citeste si: Cerințele care trebuie respectate cu sfințenie! Ce le-a cerut Maluma organizatorilor Neversea pentru a cânta la festival- radioimpuls.ro

Temperaturile ar putea atinge maxime de 45 de grade Celsius în această săptămână, în Grecia.

[Sursa foto: The Sun]

"Te îngrijorează faptul că nimeni nu a fost anunțat. Nu era niciun reprezentant acolo, nu era nimic. Nu am primit niciun contact din partea lor, nici măcar un mesaj prin care să ne spună "suntem conștienți de situația actuală. Am primit un mesaj de la ei în această dimineață, dar asta nu ne folosește la nimic, suntem deja acasă", a declarat femeia. De atunci, compania a anulat toate zborurile către Rodos până duminica viitoare.

Citește și: România sprijină Grecia cu un nou modul de stingere a incendiilor de vegetație. Vin în ajutor 50 de pompieri din cadrul Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă şi din unităţile subordonate

Experții în meteorologie au declarat anul 2023 drept un an El Niño- un fenomen natural care apare ciclic și provoacă fluctuații în clima globală. Organizația Meteorologică Mondială a ONU a declarat că acesta va crește temperaturile în întreaga lume, iar efectul este posibil să continue pentru restul anului. Și, în ciuda căldurii din această vară, temperatura record din Europa de 48,8C- înregistrată în 2021 în Sardinia, Sicilia- nu a fost atinsă și, în prezent, nu se preconizează că va fi depășită. Autoritățile grecești au emis între timp noi avertismente cu privire la noi incendii de vegetație și au prezis că temperaturile ar putea atinge maxime de 45 de grade Celsius în această săptămână.