Probabil nimeni nu a văzut vreodată un avion zburând cu spatele sau măcar o aeronavă care să meargă în marșarier la sol și probabil nici nu se va întâmpla.

Cel puțin în teorie, toate aeronavele comerciale de pasageri pot să meargă cu spatele la sol utilizând propulsia inversă, însă, există foarte puține avioane care pot efectua mersul cu spatele la sol.

Cele care reușesc astfel de performanțe sunt avioane cu elice.

Niciun avion cu reacție, de pasageri, nu poate efectua asemenea manevre.

Citește și: „Cel mai deranjant site de pe internet” poate să găsească orice poză cu tine din mediul online. Cum funcționează

De ce nu pot zbura avioanele cu spatele?

Pentru ca o aeronavă cu pasageri să poată zbura cu spatele, este nevoie ca aripa acesteia să aibă aer „peste ea”.

Citeste si: Gingii inflamate la bebelusi: cauze si solutii privind tratamentul- catena.ro

Citeste si: Salman Khan și Iulia Vântur, primele imagini de la nuntă! Filmarea cu ei a scăpat pe internet- wowbiz.ro

Motivul uimitor pentru care avioanele nu pot zbura cu spatele. Care sunt aeronavele care pot merge cu spatele la sol

Motivul uimitor pentru care avioanele nu pot zbura cu spatele. Care sunt aeronavele care pot merge cu spatele la sol

[Sursa foto: Facebook]

Pentru ca acest lucru să fie posibil, avionul trebuie să zboare cu o anumită viteză pentru că, dacă zboară prea încet, nu este suficient aer care să ajute aripa, iar acest lucru ar cauza o eventuală oprire a avionului.

De aceea este necesar ca avionul să se deplaseze întotdeauna înainte pentru a putea zbura.

Care sunt aeronavele care pot merge cu spatele la sol?

Așa cum am menționat anterior, niciun avion comercial de pasageri nu poate zbura cu spatele. De asemenea, piloții nu pot activa propulsia inversă în zbor în nicio astfel de aeronavă pentru că propulsia inversă este „blocată” până când avionul ajunge la sol, potrivit FlightDeckFriend, citat de Descoperă.

Foarte puține aeronave militare pot să-și modifice direcția propulsorului. Printre ele se numără Lockheed Martin F-35 Lightning II și Harrier Jump Jet.

Citește și: Muzicianul de 24 de ani, împușcat mortal în fața unui pub din Napoli, doliu în întreg orașul. Motivul crimei, absurd

Totuși, unele avioane de transport, militare, pot folosi propulsia inversă în zbor, însă doar la creșterea ratei de coborâre. Acest lucru se pote întâmpla dacă aeronava trebuie să facă o apropiere tactică în care totuși, aceasta să rămână foarte sus înainte de a coborî rapid spre pistă pentru a evita focul. Chiar și în acest caz, aeronava se mișcă înainte.


Abonează-te pe


Partenerii nostri
Clipul zilei pe stirilekanald.ro:
Te-ar putea interesa si