In articol:
Probabil nimeni nu a văzut vreodată un avion zburând cu spatele sau măcar o aeronavă care să meargă în marșarier la sol și probabil nici nu se va întâmpla.
Cel puțin în teorie, toate aeronavele comerciale de pasageri pot să meargă cu spatele la sol utilizând propulsia inversă, însă, există foarte puține avioane care pot efectua mersul cu spatele la sol.
Cele care reușesc astfel de performanțe sunt avioane cu elice. Niciun avion cu reacție, de pasageri, nu poate efectua asemenea manevre.
De ce nu pot zbura avioanele cu spatele?
Pentru ca o aeronavă cu pasageri să poată zbura cu spatele, este nevoie ca aripa acesteia să aibă aer „peste ea”.
Pentru ca acest lucru să fie posibil, avionul trebuie să zboare cu o anumită viteză pentru că, dacă zboară prea încet, nu este suficient aer care să ajute aripa, iar acest lucru ar cauza o eventuală oprire a avionului.
Care sunt aeronavele care pot merge cu spatele la sol?
Așa cum am menționat anterior, niciun avion comercial de pasageri nu poate zbura cu spatele. De asemenea, piloții nu pot activa propulsia inversă în zbor în nicio astfel de aeronavă pentru că propulsia inversă este „blocată” până când avionul ajunge la sol, potrivit FlightDeckFriend, citat de Descoperă.
Totuși, unele avioane de transport, militare, pot folosi propulsia inversă în zbor, însă doar la creșterea ratei de coborâre. Acest lucru se pote întâmpla dacă aeronava trebuie să facă o apropiere tactică în care totuși, aceasta să rămână foarte sus înainte de a coborî rapid spre pistă pentru a evita focul. Chiar și în acest caz, aeronava se mișcă înainte.