In aceste momente se testeaza diverse situatii, pentru a vedea cum se comporta in trafic, ce lucruri se recunosc si cum ar putea sa fie imbunatatite sistemele. Cei de la Bosch au contracte cu mai multe companii producatoare de autoturisme din intrega lume, companii carora le livreaza soft-uri si aparatura tehnologica.
"Suntem intr-o faza de dezvoltare avansata. Noi asa o numic. Nu suntem in faza in care sa spunem 'gata, asta e, ii dam drumul'.
Mergem cu masina in oras, avem camere montate, soft-ul lucreaza, iar dezvoltatorul nostru testeaza calitatea algoritmilor in diverse situatii, ca sa stim cum reactioneaza. Sunt multe situatii neprevazute pe care algoritmul le invata si ajunge sa le cunoasca si, in functie de ce vede, pot fi aplicate si modificari", a declarat pentru cei de la HotNews, Dan Lazarescu, senior manager hardware engineering la Bosch
Chiar si asa, compania se ghideaza dupa principiul conform caruia masina trebuie condusa de sofer, nu invers.
Bosch spune ca va introduce trei tipuri de condus.
1. Conducerea conventionala- in care soferul controleaza absolut totul, dar este asistat de o serie de tehnologii care sa-l ajute.
2. Conducere partial automatizata- masina poate face singura o multitudine de manevre, dar soferul trebuie sa fie atent la tot ce se intampla.
3. Conducere total automatizata- masina poate face totul singura, dar chiar si asa, soferul trebuie sa supravegheze autovehiculul, daca nu tot timpul, macar o perioada mai redusa.
Cei de la Bosch spun ca astfel de masini vor fi 100% sigure abia prin 2020 (pe autostrada) si prin 2025 (in oras, acolo unde situatiile imprevizibile sunt mult mai multe).
Citeste si: Ce cantitate de lapte consuma un bebelus? Tabel cantitate lapte bebelusi- catena.ro
Citeste si: Un băiat de 18 ani riscă 20 de ani de închisoare după o vacanță cu familia în Dubai. De ce este acuzat- antena3.ro
Citeste si: Un bărbat din Ploiești a sunat la 112 pentru că doi vecini nu răspundeau la ușă. Polițiștii au făcut o descoperire năucitoare- wowbiz.ro