Propunerile vor trece si prin comisia pentru industrie si cea juridica, urmand ca apoi sa primeasca o forma finala.
In primul rand, se propune liberalizarea examinarii, respectiv a testarii cunostintelor de conducere pe drumurile publice. Se doreste ca examinarea absolventilor scolilor de soferi sa poata fi facuta si de catre civili atestati de catre MAI care nu au legaturi cu scoli de soferi. Prin aceasta masura se da ”posibilitatea distribuirii cadrelor politienesti pe domenii ne-externalizate, cum ar fi eliberarea documentelor, etc”, se arata in document.
In plus, se propune eliminarea stresului la examenul auto, astfel incat, examinarea practica sa se faca cu examinatorul pe bancheta din spate al autovehiculului si instructorul alaturi, sau la categoria C, cu instructorul langa candidat si examinatorul langa instructor, se arata in propunere.
Citeste si: Alimente bogate in B12. Surse de vitamina B12- catena.ro
Citeste si: Un băiat de 18 ani riscă 20 de ani de închisoare după o vacanță cu familia în Dubai. De ce este acuzat- antena3.ro
Citeste si: Un bărbat din Ploiești a sunat la 112 pentru că doi vecini nu răspundeau la ușă. Polițiștii au făcut o descoperire năucitoare- wowbiz.ro
Deputatii insista in noul Cod Rutier pentru preventie si cer actiuni concrete prin care participantii la trafic sunt convinsi sau indrumati sa respecte regulile rutiere. ”Exemple: vizibilitatea politiei rutiere, interzicerea folosirii de masini de politie neinscriptionate, pozitionarea vizibila, in permanenta, a politistului si autospecialelor de politie, instalarea de indicatoare cu prezenta echipajelor de politie rutiera statice, a radarelor fixe, a punctelor de control etc. Folosirea echipamentului portabil de masurare a vitezei (pistol) se va putea face doar de catre politistii rutieristi din interiorul autospecialelor inscriptionate, sau din afara acestora, la loc vizibil de pentru participantii la trafic, la o distanta
de cel mult 5 m de autospeciala de politie. Inscriptionarea unitara a autospecialelor politiei rutiere, indiferent de tip si marca si echiparea acestora obligatoriu cu echipamente standard acustice si luminoase”, sustin deputatii.
In plus, se propune urmarea obligatorie a unor cursuri de constientizare a riscurilor savarsirii diverselor contraventii, pentru cei ce doresc reducerea perioadei de suspendare, incepand cu a doua contraventie ce prevede sanctiune complementara de suspendare drept conducere, savarsita intr-un interval de 2 ani (prima oara ramane dreptul de reducere conform legislatiei actuale, in baza promovarii examinarii gratuite), si inlaturarea restrictiilor existente privind dreptul la o noua reducere
a perioadei de suspendare.
O alta propunere vizeaza cresterea vitezei maxime admise in localitatile unde nu sunt case langa sosea. ”Restrictiile de viteza in localitati sa fie instituite doar pe segmentul de drum unde exista locuinte, institutii scolare, etc.
Nu se impune aplicarea restrictiilor pe sectoarele de drum aflate in interiorul localitatilor unde stanga-dreapta nu exista niciun fel de locuinte, iar caracteristica constructiva a drumului este similara cu segmente de drum din afara localitatilor unde nu exista decat restrictia generala de viteza de 90 km/h”, scrie in propunere
Deputatii cer ca dreptul de examinare si obtinere a dreptului de a conducere un automobil sa fie intr-un timp rezonabil.
Astfel ca ei propune ca perioada maxima de timp de la finalizarea scolii de conducere pana la examinarea practica, sa nu depaseasca 30 de zile. De asemenea, perioada de programare pentru inmatricularea unei masini sa nu depaseasca 45 de zile.
Citeste si: Veste bună pentru gospodine și pensionare! Statul oferă bani pentru repartitoare. Cine va putea beneficia de un voucher de 750 de lei- kfetele.ro
Citeste si: VIDEO Ce a surprins Igor Cuciuc la mormântul fiicei sale: "Puișorul nostru"- radioimpuls.ro
Citeste si: Imagini fără precedent cu suprafața Soarelui, la cea mai înaltă rezoluție de până acum: „Arată în detaliu frumusețea câmpului magnetic”- antena3.ro