Șoferii cu vârsta sub 21 de ani sau care au o experiență de condus mai mică de un an pentru categoria B de vehicule ar putea conduce numai autoturisme cu puterea sub 100 CP sau 75 kW, la maşinile electrice.
Acest lucru a venit în urma unei propuneri a senatorilor și deputaților UDMR.
,,Conducătorii de autovehicule pot folosi mijloace proprii de detectare a dispozitivelor de măsurare a vitezei”
De asemenea, propunerea legislativă mai prevede ca Poliția să aibă obligația de a avertiza șoferii cu privire la prezenţa radarelor pe drumurile publice din România.
”Poliţia rutieră avertizează conducătorii de autovehicule în legătură cu prezenţa în trafic a dispozitivelor de măsurare a vitezei, prin mass-media sau panouri de avertizare. Conducătorii de autovehicule pot folosi mijloace proprii de detectare a dispozitivelor de măsurare a vitezei”, potrivit
propunerii legislative.
Inițiatorii propun majorarea numărului minim de ore de pregătire
O altă măsură prevede ca numărul orelor de pregătire teoretică și practică de la școala de șoferi să crească.
Mai mult decât atât, inițiatorii propun majorarea numărului minim de ore de pregătire în ceea ce privește obținerea permisului de conducere de categoria B, de la 20 la 25 de ore, pentru teorie, respectiv
de la 35 la 45 de ore, pentru examenul de traseu, potrivit Antena3.ro
La acest moment, Codul Rutier nu are resticții de acest fel. Șoferii cu experienţă au obligația de a fi prudenți la tinerii care conduc maşini puternice, care pot produce accident, din cauza lipsei reflexelor şi a condusului preventiv.
Comisia Europeană este de părere că „șoferii începători sunt, în general, mai puțin atenți la risc. Statistic, sunt implicați în accidente de circulație devenind chiar victime ale accidentelor mortale”.