Noul proiect prevede ca prestatorii de servicii să fie obligați să preia apelurile telefonice ale beneficiarilor, prin intermediul unui operator uman, în cel mult 5 minute de la iniţierea acestora de către beneficiar, iar nerespectarea acestei obligaţii se sancţionează cu amendă de la 1.000 la 5.000 de lei, prevede un proiect iniţiat de parlamentari USR, de modificare şi completare a OUG nr. 49/2009 privind libertatea de stabilire a prestatorilor de servicii şi libertatea de a furniza servicii în România, potrivit Agerpres.

Nou proiect USR. Apelurile din call-center trebuie preluate în maximum 5 minute de operator un uman  

În amendamentele impuse de proiect se menționează că: „ În cazul reclamaţiilor sau al solicitărilor de informaţii telefonice, prestatorii stabiliţi în România, prin intermediul unui operator uman, sunt obligaţi să preia apelurile în cel mult cinci minute din momentul selectării acestei opţiuni de către beneficiar. În caz de forţă majoră, prevederile prezentului alineat sunt excluse de la aplicare. Nerespectarea de către prestatori a obligaţiilor (…) se sancţionează cu o amendă de la 1.000 la 5.000 lei”.

Citește și: Modificări legate de evidenţa, domiciliul, reşedinţa şi actele de identitate ale românilor

Potrivit inițiatorului, cu toate că au fost eliminate cozile din fața ghișeelor operatorilor economici, timpul consumatorului este în continuare pierdut din cauză că uneori este pus în situația de a aștepta zeci de minute la telefon până să poată să fie preluat de un operator din cadrul

personalului departamentelor pentru relațiile cu publicul.

Citeste si: Durere in partea stanga a corpului – cauze si remedii- catena.ro

Citeste si: „Blonda lui Putin” s-a supărat pe o ziaristă și a trimis securitatea la ea, după ce i-a pus o întrebare: Nu discut viața mea personală- antena3.ro

Citeste si: Un brașovean a adunat zeci de mașini scoase din uz pe un câmp. Ce au descoperit polițiștii că facea de fapt- wowbiz.ro

Citește și: Ce spun avocații despre confiscarea telefoanelor în timpul orelor?/ ”Nu există dreptul de a deține un telefon mobil”

Citește și: VIDEO- Camera Deputaților vrea să cumpere sute de scaune din piele și zeci de măsuțe de cafea în valoare de 1,3 milioane de lei

Clienții se plâng de timpul de așteptare prea lung în apeluri

În expunerea de motive se mai arată că: „Proiectul de faţă doreşte să reglementeze această situaţie, astfel încât consumatorii să nu mai fie nevoiţi să piardă atât de mult timp pentru a cere asistenţă, obligând operatorii economici ca apelurile din Call-Centere să fie preluate de un operator uman şi nu de un robot, în maximum cinci minute de la iniţierea apelului. Aceste dificultăţi reprezintă un consum imens de energie, timp şi bani, în condiţiile în care, în alte ţări, statul deja a intervenit asupra legislaţiei obligându-i pe agenţii economici să preia apelurile clienţilor, într-o marjă de timp, cu sancţiuni concrete în cazul în care marja de timp este încălcată”.

Citește și: Guvernul din Italia a adoptat reducerea impozitelor pe salariile angajaților

Citește și: Facultatea de doi ani revine în România, pentru a putea rezolva criza de specialiști de pe piața muncii

Citeste si: Veste excelentă pentru femeile din țara noastră! Cine poate ieși mai rapid la pensie- kfetele.ro

Citeste si: Momentul tragic în care o tânără influenceriță de 24 de ani și-a pierdut viața sub privirile îngrozite ale prietenei sale- radioimpuls.ro

Citeste si: Femeie din Târgu Jiu, care abia se deplasează pe picioare cu un cadru, filmată în timp ce se urcă la volan și conduce- antena3.ro

Noul proiect va fi dezbătut în Camera Deputaților, în calitate de for decizional.

Citește și: Ministrul Gabriela Firea- Anunț despre pachetul legislativ pentru creșterea natalității și susținerea familiilor


Abonează-te pe


Partenerii nostri
Clipul zilei pe stirilekanald.ro:
Te-ar putea interesa si