Motorina si benzina premium au trecut de 6 lei la unele statii peco.
- E perfect! Nu ne-au crescut salariile? Daca noi platim ci ce al angajatorului, si al angajatului? Platim tot noi! E bine! Plinul? Niciodata. E foarte simplu: niciodata!
Cum stam cu preturile anul acesta? O intrebare foarte buna. Sa luam ca exemplu benzina. De la inceputul anului tariful a crescut cu peste 40 de euro la mia de litri.
Analizam cifrele din buletinul oficial al Comisiei Europene.
BENZINA:
ROMANIA:
1 IANUARIE-15 IANUARIE: +42.01 EURO (1000 de litri)
8 IANUARIE-15 IANUARIE: +12.33 EURO (1000 de litri)
(sursa: Weekly Oil Bulletin)
Plus 42 de euro la mia de litri de benzina in numai 2 saptamani, in tara noastra. De pe 8 pana pe 15 ianuarie, tariful a crescut cu aproximativ 12 euro.
BENZINA:
MEDIE UE:
1 IANUARIE-15 IANUARIE: +5,5 EURO (1000 de litri)
8 IANUARIE-15 IANUARIE: -1,73 EURO (1000 de litri)
(sursa: Weekly Oil Bulletin)
Media Uniunii Europene ne arata o crestere de numai 5,5 euro in 2 saptamani si, atentie, o scadere de aproape 2 euro in 7 zile. Si soferii observa cresterile mai ales la noi in tara.
- Nici in America, nici in Anglia.
Cum rezolvam problema? Invatam sa sofam economic. O scoala de condus defensiv ne dezvolta si astfel de calitati. In primul rand, conteaza starea tehnica a masinii.
SORIN ENE, VICECAMPION EUROPEAN LA DRIFT: Un filtru care este de slaba calitate nu face altceva decat sa infunde sistemul de alimentare al masinii, bineinteles cu consum de carburant in exces.
Trebuie sa pornim de pe loc fara sa bruscam masina.
SORIN ENE, VICECAMPION EUROPEAN LA DRIFT: Orice acceleratie care trece de o anumita turatie nu inseamna altceva decat consum in exces.
Cat despre plaja de turatie corecta… Viteza este foarte importanta.
SORIN ENE, VICECAMPION EUROPEAN LA DRIFT: Sa stiti ca diferenta de viteza de 10 kilometri, de la 50 la 60 pe ora este foarte importanta. Chiar daca nu pare o diferenta mare de viteza, se regaseste intr-un consum mare de combustibil.
Graba si manevrele bruste ne ard la buzunar.
SORIN ENE, VICECAMPION EUROPEAN LA DRIFT: Avem culoarea rosie a semaforului, am decelerat, am ridicat usor piciorul de pe acceleratie si folosesc frana de motor. E total gresit si nu recomand scoaterea pe liber sau la punctul mort, cum spunem! Nu facem altceva decat sa solicitam sistemul de franare si in caz de aderenta scazuta putem pierde controlul.
Toate aceste sfaturi aplicate va pot aduce o economie de 20 la suta din consumul de carburant. Din pacate, scumpirea carburantilor declanseaza un val de majorari de preturi la toate bunurile care trebuie transportate. Iar pentru asta chiar nu exista niciun leac.