O bucată din cel mai periculos asterios cunoscut vreodată de om va ateriza pe Pământ în această săptămână. Aceasta ar urma să cadă în Utah.

Bucata ar proveni de la asteroidul Bennu care măsoară aproximativ 500 de metri lățime. Asteroidul Bennu este format din mai multe roci legate între ele și se află relativ aproape de Pământ.

Citește și: Detaliul de la Polul Sud al Lunii care i-a uimit pe astronomii de la NASA

Când ar putea afecta Pământul asteroidul Bennu?

Oamenii de știință au stabilit că există o șansă de 1 din 2.700 ca Bennu să afecteze Pământul între anii 2.175 și 2.199. Deși nu pare o amenințare prea mare, experții aleg să nu îl ignore.

Pentru a afla mai multe informații despre asteroid, NASA și-a lansat sonda spațială OSIRIS-REx pentru călătorii către Bennu și pentru a colecta probe de roci și praf de pe suprafața acestuia.

Citeste si: Alimente bogate in B12. Surse de vitamina B12- catena.ro

Citeste si: Femeie din Târgu Jiu, care abia se deplasează pe picioare cu un cadru, filmată în timp ce se urcă la volan și conduce- antena3.ro

Citeste si: Un brașovean a adunat zeci de mașini scoase din uz pe un câmp. Ce au descoperit polițiștii că facea de fapt- wowbiz.ro

O bucată din cel mai periculos asteroid va ateriza pe Pământ săptămâna aceasta

Asteroidul Bennu

[Sursa foto: metroamericas.com]

Una dintre probele din asteroid ar urma să aterizeze pe Pământ săptămâna aceasta, atunci când sonda spațială va elibera capsula care conține proba de rocă. Dacă totul va merge conform planului, capsula cu rocă din asteroid va ateriza în poligonul de testare și antrenament al Departamentului de Apărare din Utah duminică, pe 24 septembrie.

Ce scop are misiunea?

Misiunea a fost realizată cu scopul de a ajuta oamenii de știință să investigheze modul în care s-au format planetele și cum a început viața, precum și să le aducă oamenilor la cunoștință

informații despre asteroizi referitoare la riscul la care sunt expuși dacă unul ar lovi Pământul.

Profesorul Dante Lauretta, investigatorul principal în această misiune, a motivat că:

„Încercăm să punem cap la cap începuturile noastre. Cum s-a format Pământul și de ce astăzi trăim într-o astfel de lume... cumva locuibilă. Cum a apărut apa în oceanea, de unde a venit aerul din atmosfera noastră; și, cel mai important, care este sursa moleculelor organice care formează toată viața de pe Pământ?", a spus profesorul, potrivit UNILAD.

Odată ce capsula aterizează pe Pământ, aceasta va fi colectată de echipa OSIRIS-REx și dusă într-o cameră specială. Se va folosi azot pentru a elimina oxigenul și umezeala din recipientul de probă, după care proba va fi dusă la Centrul Spațial Johnson al NASA, astfel încât oamenii de știință să poată înceapă cercetarea materialului.

Citeste si: Cum își alege Karmen Minune un partener? Contează sau nu banii, pentru aceasta: "Dacă îți alegi bărbatul în funcție de asta, ai pierdut din start!"- kfetele.ro

Citeste si: Mesajul pe care i l-a transmis Claudia Pătrășcanu fostului soţ: "Asta este cel mai important". Gabi Bădălău a împlinit 36 de ani- radioimpuls.ro

Citeste si: Două gemene bogate au anunțat că îşi caută un iubit pe care să îl împartă. Poate să fie și sărac, dar să îndeplinească o condiție cheie- antena3.ro

Citește și: Astronomii au descoperit sute de „structuri” misterioase în centrul galaxiei noastre

Agenția spațială va transmite în direct momentul în care bucata de asteroid va ajunge pe Pământ, începând cu ora 17:00, ora României.