In articol:
În urmă cu 19 ani, în România, se închidea una dintre cele mai circulate rute feroviare. Se pare că după lungi așteptări și drumuri ocolitoare chinuitoare pentru pasageri, ruta va fi redeschisă.
Rută feroviară redeschisă după 19 ani
Timp de 19 ani, cetățenii care aveau ca destinație Giurgiu, cu plecarea din București, parcurgeau un drum ocolitor pe la Videle. După multe drumuri ocolitoare, un motiv de bucurie a fost anunțat pentru cetățeni.
Ruta feroviară București-Giurgiu se va redeschide, după ce podul care trece peste Argeș va fi reconstruit.
[Sursa foto: istockphotos]"Repararea liniei ferate este într-un stadiu avansat, depășind 95% din gradul de finalizare în aspect fizic. Începând cu luna mai, se vor efectua teste și sperăm că din trimestrul trei al acestui an vom putea avea trenuri circulând din nou peste Argeș. Trebuie subliniat că acest pod a fost distrus acum 19 ani. Este important de menționat că urmează și faza a doua a proiectului de electrificare, care este de asemenea într-un stadiu avansat de pregătire și contractare", ar fi declarat secretarul de stat în Ministerul Transporturilor și
Citeste si: Cod galben de PLOI torențiale, descărcări electrice și GRINDINĂ! Care sunt județele afectate?- kanald.ro
Potrivit informațiilor transmise de sursa citată anterior, circulația pe ruta București-Giurgiu ar putea fi reluată din toamna anului în curs.
Mai multe rute vor fi reabilitate
Ionuț Săvoiu ar fi declarat, în același interviu, că valoarea proiectelor care se află în derulare pentru modernizarea căilor ferate din România se ridică la 7 miliarde de euro. Investiția colosală va avea rezultate pentru pasagerii care circulă cu trenul încă din anul 2027.
În rutele reabilitate se pare că sunt incluse liniile feroviare care leagă Craiova – Caransebeş, Craiova-Brașov, magistrala Ploiești-Moldova sau ruta Predeal-Brașov, potrivit antena3.ro.
Citeste si: Veste excelentă pentru femeile din țara noastră! Cine poate ieși mai rapid la pensie- kfetele.ro
"Pe lângă alte proiecte care sunt fie în pregătire, fie în contractare, aş putea să menţionez aici şi proiectul Craiova – Caransebeş. Avem proiectele de la Craiova spre Bucureşti, iarăşi, în fază de pregătire, Magistrala 500 de la Ploieşti către Moldova, avem, iar, în fază de studiu de fezabilitate proiectul de modernizare a căii ferate Predeal – Braşov... mai avem proiectul de modernizare de locomotive şi vagoane de la CFR Călători, toate cu finanţare europeană, care va asigura, zic eu, în perspectiva următorilor ani, o altă faţă pentru sistemul feroviar românesc", ar mai fi declarat secretarul de stat în Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, Ionuț Săvoiu, într-un interviu pentru Agerpres, potrivit aceleiași surse.