In articol:
Nelu Iordache a fost condamnat miercuri, la Curtea de Apel Bucureşti, la 11 ani şi 9 luni de închisoare, în dosarul privind deturnarea fondurilor pentru primul tronson al autostrăzii Nădlac- Arad, în care s-a înregistrat un prejudiciu de 1,2 miliarde de lei în dauna CNADNR, a unei bănci şi a unei firme de construcţii din Spania.
În aprilie 2013, Nelu Iordache, administratorul firmei Romstrade, a fost trimis în judecată de procurorii DNA în dosarul privind deturnarea fondurilor pentru primul tronson din autostrada Nădlac- Arad, de aproximativ 22 de kilometri, fiind acuzat de delapidare, fals în înscrisuri, spălare de bani şi înşelăciune.
Citeste si: Ce avere are Nelu Iordache, omul de afaceri saltat de DNA direct din avion
Acuzațiile aduse de DNA
Iordache a fost acuzat de schimbarea destinaţiei fondurilor europene, în formă continuată (61 de acte materiale).
Citeste si: SFÂȘIETOR! Arina a fost filmată în momentul în care a murit. În videoclip se mai aud doar țipete- kanald.ro
Potrivit DNA, Nelu Iordache a folosit suma de 31.519.960 de lei încasată de la CNADNR SA "pentru achitarea unor datorii restante ale societăţii Romstrade SRL, pentru a susţine societăţile din grupul de firme pe care Nelu Iordache le controla în mod direct sau prin persoane interpuse, precum şi în scop personal, după retragerea unor sume în numerar”.
Nelu Iordache ar fi folosit aceşti bani pentru achizitia de terenuri în localitatea Adunaţii Copăceni, după ce şi-a obligat o parte dintre angajaţi să semneze mai multe facturi false.
Citeste si: Nelu Iordache a fost audiat la DNA într-un nou dosar de corupție
În martie 2021, Nelu Iordache a fost condamnat de Tribunalul Bucureşti la 12,6 ani de închisoare, într-un dosar de evaziune fiscală prin înregistrarea unor achiziţii fictive de materiale de construcţii, decizia nefiind definitivă.
Pe 21 iulie anul acesta, el a fost ridicat de procurori din avion, de pe Aeropportul Otopeni, fiind apoi audiat mai multe ore la DNA, într-un dosar despre care a afirmat că este ”un dosar de la insolvenţă de la Romstrade, mai vechi, din 2017”.