Un raport al ONU arată că aproape 369 de milioane de copii din 143 de ţări care în mod normal depind de mesele oferite la şcoală sunt nevoiţi să găsească o altă sursă de hrană.
”Trebuie să acţionăm acum împotriva fiecărei ameninţări la adresa copiilor noştri. Liderii trebuie să facă tot ce le stă în puteri pentru a amortiza impactul pandemiei. Ceea ce a început ca o situaţie de urgenţă în domeniul sănătăţii publice s-a transformat într-un test formidabil pentru promisiunea globală de a nu lăsa nimeni în urmă", a declarat secretarul general al ONU, Antonio Guterres.
Citeste si: Marea Britanie rămâne în izolare cel puţin încă trei săptămâni, anunţă Guvernul
Noul coronavirus, care cauzează boala respiratorie COVID-19, a apărut pentru prima dată în oraşul chinez Wuhan la sfârşitul anului trecut. Până în prezent, coronavirusul a infectat mai mult de 2 milioane de oameni- ucigând aproximativ 138.000- în 213 de ţări şi teritorii, potrivit datelor Reuters.
În comparaţie cu adulţii, copiii infectaţi cu coronavirus sunt mai puţin susceptibili să aibă simptome şi au o probabilitate mai mare să facă forţe mai uşoare ale bolii, arată studii din SUA şi din China.
Citeste si: VIDEO| Tată a 8 copii, răpus de coronavirus
Cu întreprinderile închise şi peste un miliard de oameni nevoiţi să rămână acasă pentru a evita răspândirea virusului, Fondul Monetar Internaţional a prognozat că economia mondială va înregistra anul acesta cel mai accentuat declin după Marea Depresiune din
Până la 66 de milioane de copii, în sărăcie extremă
Potrivit Organizaţiei Naţiunilor Unite, se estimează că 42 de milioane până la 66 de milioane de copii ar putea cădea în sărăcie extremă ca urmare a crizei coronavirusului din acest an, adăugându-se celor 386 de milioane de copii aflaţi deja în sărăcie extremă în 2019.
Raportul ONU referitor la copii mai afirmă că 188 de ţări au impus închiderea şcolilor la nivel naţional, afectând peste 1,5 miliarde de copii.
”Pierderile care pot apărea în procesul de învăţare pentru generaţia tânără de astăzi şi pentru dezvoltarea capitalului uman sunt greu de înţeles. Mai mult de două treimi din ţări au introdus platforme naţionale de învăţare la distanţă, dar în rândul ţărilor cu venituri mici proporţia este de doar 30 la sută.”