Optimizarea spațiului în magazin este esențială pentru succesul afacerii
Antreprenorii din ziua de azi fac tot posibilul pentru a-și crește cifra de afaceri, iar una dintre cele mai la îndemână metode este să-și optimizeze spațiul comercial. Pentru asta, există câteva trucuri pe care le aplică cu succes anumiți manageri experimentați, iar noi le vom dezvălui în cele ce urmează, în special pentru a-i ajuta pe antreprenorii care întâmpină dificultăți în aceste vremuri grele, cauzate de pandemie
Strategiile se referă la îmbunătățirea rafturilor din magazin și ele sunt următoarele:
Folosirea de rafturi modulare pentru un aspect de magazin modern și elegant
O strategie aplicată de oamenii de afaceri este schimbarea planului de amenajare pentru a avea un magazin modern cu aspect modular. Acest stil este creat prin folosirea de sisteme de rafturi modulare care sunt rezistente, anticorozive și durabile.
Ele pot fi instalate în magazin, în zonele cu produse de orice tip sau chiar în spații reci pentru produse congelate, deci și la temperaturi scăzute.
Pentru a asigura clienților o experiență plăcută în magazin este necesar să facilitați mișcare pe culoare, fără a perturba traficul acestora prin cutii sau produse, ce sunt postate printre rafturi. Oamenii de afaceri apelează la experți pentru a realiza un plan de amenajare detaliat, care să asigure o depozitare adecvată a produselor pe rafturi și păstrarea fluidității bune a traficului în magazin, pe parcursul zilei.
De regulă, în magazin sunt mai multe culoare și zone. În zona din față, clienții merg în mod spontan și de aceea aici traficul este mai mare. O zonă cu trafic redusă a magazinului este de obicei cea din spate, mai puțin frecventată de clienți. Culoarele trebuie să fie destul de spațioase pentru ca oamenii să circule ușor și cu cărucioarele.
Prezentarea produselor și organizarea zonei de vânzare
Această organizare se face corespunzător tehnicilor implementate, dar și prin aplicarea unor strategii prin care produsele să fie prezentate în cele mai bune condiții de vizibilitate clienților. Se folosesc diferite echipamente și rafturi prin care produsele sunt afișate cât mai atractiv și în condiții confortabile pentru clienți, astfel se optimizează și profitabilitatea afacerii, respectiv a magazinului.
O strategie folosită de manageri este așezarea produselor mai scumpe la nivelul ochilor clienților, pentru ca acestea să fie observate întâi de aceștia.
Acest lucru ajută printre altele și la creșterea cifrei de afaceri. Produsele care sunt pentru copii sunt așezate mai jos, mai ales la baza rafturilor.
Fără îndoială zona de vânzare trebuie să fie suficient de atractivă pentru că asta poate încuraja clienții să cumpere. Vitrinele de exemplu trebuie să fie și bine iluminate, nu este suficient să aibă o prezentare ordonată a produselor pe rafturi. Oamenii de afaceri care țin cont de asta, fac eforturi să aibă cele mai frumoase vitrine pentru a stârni curiozitatea clienților și a-i încura astfel să intre în magazin și chiar să
cumpere ceva din gama de produse prezentate. În plus, o strategie folosită de ei este reînnoirea în mod frecvent a prezentării produselor și a ofertei din vitrine, sau din anumite rafturi din magazin.
Curiozitatea clienților poate fi stârnită și dacă sunt create spații mici, în care sunt prezentate diferite produse interesante pe rafturi, cum sunt promoțiile sau ofertele din magazin. De asemenea, o strategie este configurarea unor structuri de depozitare mai interesante care să iasă în evidență, cum sunt cele de tip piramidă. Clienții vor fi atrași de acest mod de prezentare, dar și de produsele expuse și prețurile convenabile.
O altă strategie este reprezentată de demonstrațiile de produse, care au un succes garantat în atragerea atenției. Oamenii sunt curioși să încerce gustul unor produse noi și de asta se îndreaptă spre standurile unde se face degustări de sucuri, iaurturi, dulciuri sau alte produse alimentare.