In articol:
Ludovic Orban a declarat, luni, într-o conferinţă de presă, la Piteşti, după semnarea contractului pentru execuţia Secţiunii 5- Curtea de Argeş- Piteşti din Autostrada Sibiu-Piteşti, că studiul de fezabilitate pentru această autostradă era gata din 2008.
"Studiul de fezabilitate pe tronsonul Sibiu-Piteşti a fost finalizat în 2008, în care au fost aprobaţi indicatori tehnico-economici şi au fost pregătite documentele de licitaţie pentru realizarea tronsonului.
Orban: „Pe alţii i-a durut la bască sau poate nu au avut niciun interes...”
El consideră că Autostrada Sibiu- Piteşti este fundamentală pentru România.
"Parcă e aşa un dat că a trebuit să revenim noi la putere după 11 ani şi câteva luni ca să se urnească acest proiect fundamental pentru România. Fundamental din mai multe perspective. În primul rând pentru închiderea Coridorului 4 Pan-European care face legătura între Portul Constanţa şi graniţa de Vest, legătura cu infrastructura de transport european.
El îşi doreşte ca autostrada să fie finalizată mai repede decât este termenul prevăzut şi a cerut CNAIR să facă toate lucrurile care ţin de companie astfel încât lucrările să nu fie întârziate.
"Nu am aplaudat semnarea contractului, o să aplaud dacă acest contract va fi finalizat în cele mai bune condiţii şi de preferinţă înaintea termenelor care sunt stabilite acolo.
Premierul a mai declarat că pe unii i-a "durut la bască" şi poate nu au avut niciun interes să dezvolte proiectele de infrastructură din România.
Citeste si: Cod galben de vânt puternic şi ploi torenţiale, marţi, în cea mai mare parte a ţării
Citeste si: Alertă alimentară în România: Rămânem fără un aliment de bază
Citeste si: Daciana Sârbu, prima reacție după ce s-a aflat că a divorțat de Victor Ponta: „Mintea mea e...”- wowbiz.ro
Citeste si: Guvernul a adoptat proiectul de lege privind măsurile luate în cadrul stării de alertă
"Este inadmisibil ca după 12 ani, când am ajuns noi la putere, să nu putem să dăm drumul la licitaţie pe sectorul 2 şi 3 din cauza faptului că nu au fost aprobate toate considerentele şi că nu s-a respectat şi nu a existat un răspuns concludent privind obiecţiile care au fost formulate de Direcţia Generală de Mediu de la nivelul Comisiei Europene şi de ceilalţi oficiali de la nivel european care au solicitat clarificări tehnice sau au solicitat din partea noastră măsurile pe care le luăm pentru a asigura respectarea normelor de mediu la nivel european. Nu mi pare normal. Acest proiect este finanţat pe exerciţiul 2014-2020, nu se poate ca între 2014 şi 2020 aproape ajungem la finalul perioadei de programare a exerciţiului financiar multianual pentru care am avut la dispoziţie banii pentru a putea finanţa acest proiect de autostradă şi noi să trebuiască să semnăm pe final din cauza faptului că pe alţii i-a durut la bască sau poate nu au avut niciun interes să dezvolte proiectele de infrastructură pentru România”, a mai declarat Orban.
În 30 martie a fost semnat ordinul de începere a lucrărilor pentru lotul 1 al secţiunii Sibiu- Boiţa din cadrul autostrăzii Sibiu- Piteşti.