Ore intregi de asteptare, taxe duble fata de cele de la privat si multi nervi. E chinul prin care trec soferii daca se incumeta sa-si faca ITP-ul la Registrul Auto Roman.
In materialul urmator venim in sprijinul dumneavoastra si va aratam cum va puteti recupera cel mai usor talonul daca v-a fost suspendat dar si ce trebuie sa faceti ca sa nu ajungeti in aceasta situatie.
Sa ne imaginam urmatorul scenariu: Politia ne-a prins in trafic cu ITP-ul expirat si ne ridica talonul. Mica greseala ne cauzeaza imediat o mare problema: In primul rand putem pierde intre 9 si 20 de puncte si primim o amenda de 1.305 de lei. Iar chinul abia incepe.
Daca vreti sa va faceti ITP-ul la RAR atunci trebbuie sa va inarmati cu foarte multa rabdare.
Priviti aceasta coada de masini, veti astepta ore bune sa va faceti nspectia tehnica periodica
Iar de la coada de masini ne mutam la cea de la casieria RAR. Aici vrem sa platim ITP-ul dar una dintre angajate este libera, asa ca timpul de asteptare se dubleaza.
Nu doar timpul pierdut ne omoara, ci si preturile mai mult decat duble fata de cele pe care le gasim la privat.
Spre exemplu inspectia tehnica la RAR ne costa undeva la 200 de lei si asta daca masina nu are probleme, in timp ce la o statie particulara facem o economie de 120 de lei.
Alexandru Stroblea, mecanic: Pretul la autoturism este de 80 de lei iar la un autocamion este de 150 de lei.
Tocmai pentru a evita sa circulati cu ITP-ul expirat, unele firme private au inceput sa lucreze la un sistem eficient, care vine in ajutorul soferilor.
Alexandru Stroblea, mecanic: lucram la un proiect prin care clientii vor fi anuntati cu 2 saptamani inainte ca ITP-ul sa le expire.
Legislatia rutiera prevede 23 de situatii in care se poate retine talonul unui autoturism.
Ciprian Sobaru, sef Serviciul Rutier Constanta: Cele mai des intalnite in trafic sunt lipsa unei asigurari auto, aplicarea de folii sau tratatamentele pe geamurile vehicului, expirarea ITP-ului.
Talonul dumneavoastra este in pericol si daca aveti masinile tunate. Daca vreti sa va modificati autoturismul trebuie sa o faceti doar cu piese omologate, apoi sa o treceti prin verificarile specialistilor si astfel sa obtineti un aviz de functionare.
Daca vreti sa treceti cu bine ITP ul atunci masina trebuie sa arate ca in fabrica, asa ca uitati de TUNING .Evitati sa coborati garda autoturismului sau sa montati acele neoane care erau odata la moda. Anvelopele trebuie sa aiba dimensiunile specificate in acte.
Fie ca ati terminat ITP-ul la privat sau la RAR in cele din urma trebuie sa mai faceti un drum, la Politie, acolo unde va puteti ridica talonul.