In articol:
Într-un comunicat de presă, Metrorex transmite că va identifica soluții pentru a crește nivelul de siguranța al călătorilor, în stații, dar și în trenuri.
Se va analiza comportamentul sistemului
Conform Metrorex, se va analiza comportamentul acestui sistem din punct de vedere tehnic, funcțional și operațional, dar și modul in care acesta va fi folosit de călători.
Totuși, în acest moment, documentația este încă în analiză „atât din cauza costurilor mari necesare pentru demararea/finalizarea investiției și ulterior pentru activitatea de mentenanță, cât și din cauza perioadei pandemice pe care o traversăm și care a generat o scădere a veniturilor, coroborat cu o creștere semnificativă a costurilor generale și în special a costurilor cu utilități,”.
Citeste si: Metroul din București s-ar putea închide din cauza datoriilor
Datorii la compania de mentenanță
Metrorex a acumulat datorii de peste 170 de milioane de lei la compania care face mentenanța trenurilor. Astfel, aceasta a anunțat că suspendă unele servicii.
Începând cu data de 11 iulie, compania de mentenanță nu va mai interveni preventiv la jumătate din trenuri și nici nu va mai repara problemele apărute la acestea.
Citeste si: VIDEO- Alt incident la metrou între stațiile Tineretului și Eroii Revoluției
Din cele 82 de garnituri, pentru doar 32 se va face mentenanță.
Garniturile fără mentenață nu vor putea fi puse în circulație. Acest lucru înseamnă un timp mai mare de așteptare și aglomerație în stații.
Reprezentanții companiei care asigură mentenanța metroului spun că au încercat pe cale amiabilă să recupereze sumele datorate, iar acum sunt două acțiuni deschise la Tribunalul București.
Citeste si: Un bărbat se plimba cu un topor în mână și hainele pline de sânge prin stația de metrou Piața Unirii
Cu peste 4.400 de angajați, Metrorex operează o rețea de 71 kilometri cale dublă, distribuiți pe patru linii magistrale și 53 de stații.
Materialul complet îl puteți urmări în cadrul jurnalului Știrile Kanal D de la ora 19:00.