Pasageră în pericol de șoc anafilactic, după ce personalul din avion a servit produse cu căpșuni: ”Mă puteau ucide”
O pasageră a unui avion a rugat personalul de la bord să nu mai servească alimente cu căpșuni din cauza alergiei sale severe la aceste fructe. Tânăra de 24 de ani s-a temut pentru viața ei.
Author: Stefania Pavel sâmbătă 23 septembrie 2023 , 13:27
Chloe Fitzpatrick călătorea de la Manchester la Ibiza pe 18 august 2023 și a declarat că a informat personalul despre alergia sa severă la căpșuni, cerându-le să nu servească niciun produs care conține acest fruct în timpul zborului.
Chloe a anunțat echipajul despre alergia sa înainte de zbor
Tânăra în vârstă de 24 de ani, care călătorea împreună cu sora ei, Lucy Fitzpatrick, a declarat că s-a simțit "discriminată" atunci când managerul echipajului de cabină a refuzat să elimine respectivele alimente și băuturi.
În ciuda faptului că era așezată sub un ventilator și purta o mască, Chloe a spus că și-a petrecut călătoria de aproape trei ore legată de scaunul ei din cauza fricii.
”Au refuzat să nu mai servească alimente care mă puteau ucide”, spune Chloe.
Deși are această alergie care îi amenință viața de la vârsta de șase luni, Chloe a informat membrii personalului doar când s-a urcat în avion, susținând că această metodă fusese acceptată anterior.
Vorbind pentru MailOnline, ea a spus: "Nu puteam nici măcar să merg la toaletă, ceea ce era un drept, deoarece cum puteam să merg pe un culoar cu produse cu căpșuni? Toată lumea din jurul nostru era indignată de ceea ce se întâmpla și nu le venea să creadă de ce ar servi produsele respective".
Chloe, care a fost echipată cu două dispozitive EpiPens în timpul zborului, a declarat că ea crede că managerul echipajului de cabină era mai preocupat de "pierderea comisionului" din vânzarea de alimente și băuturi.
Ea a explicat că zborul a fost întârziat cu 45 de minute în timp ce managerul și pilotul au avut o conversație "degradantă, jenantă și discriminatorie" cu privire la calitatea ei de a zbura.
”Avionul este singurul loc în care nu ești în siguranță în cazul unei alergii transmise prin aer”
Profesoara de dans din Lancashire a spus că a fost apoi evaluată de un medic "extrem de protectiv", care i-a spus că ar trebui să facă o analiză a alergiilor înainte de orice zbor.
Chloe, care călătorește de până la trei ori pe an, a descris acest lucru ca fiind o "risipă de resurse ale Serviciului Național de Sănătate Publică" și a spus că a fost "o declarație supărătoare pentru cineva care trăiește cu o afecțiune pe viață".
În cele din urmă i s-a permis să se îmbarce în avion, cu promisiunea că se va face un anunț pasagerilor cu privire la alergia ei, dar a susținut că echipajul încă servea la bord produse cu căpșuni.
Ea spune că evită în mod activ zborurile pe distanțe lungi din cauza "regulilor neclare ale companiilor aeriene" și a riscului ca un pasager să aducă la bord un obiect cu căpșuni.
Ca răspuns la acuzații, un purtător de cuvânt al companiei aeriene a declarat pentru MailOnline: "Doamna Fitzpatrick ne-a alertat cu privire la alergiile sale doar atunci când s-a urcat la bordul aeronavei. În astfel de situații, nu suntem în măsură să îndepărtăm produsele, deoarece nu putem asigura îndepărtarea completă a tuturor articolelor care pot conține alergeni. În plus, este posibil ca pasagerii să aducă la bord produse care conțin alergeni. Cu toate acestea, echipajul nostru foarte bine pregătit a făcut tot ce a putut pentru a avea grijă de doamna Fitzpatrick în ciuda acestui lucru. În termenii și condițiile noastre, precizăm clar că orice persoană cu o alergie severă ar trebui să informeze echipa noastră despre acest lucru în momentul rezervării, ceea ce, din păcate, nu s-a întâmplat cu această ocazie. De asemenea, precizăm clar că, dacă suntem informați despre o alergie severă și clientul nu are asupra sa medicamentele necesare, i se poate refuza călătoria”.