Close sidebar
Close sidebar

Pasagerii păgubiți de Blue Air au început să își recupereze banii

Unii dintre pasagerii care au fost păgubiți de compania Blue Air încep să își recupereze banii dați pe biletele de avion. Cei care au plătit prin bănci s-au adresat acestora, alții s-au îndreptat către avocați sau direct instanțelor de judecată. Care sunt procedurile pe care ar trebui să le urmeze cei care vor să își recupereze sumele plătite pentru zborurile anulate.

Andreea Albu,


DISTRIBUIE
acest articol


In articol:

Ne amintim cu toții imaginile de coșmar, când mii de români au stat blocați în aeroporturi, după ce compania aeriană low-cost Blue Air a anulat toate zborurile. Rămași fără bilete, fără bani si fara sa ajunga la destinație, clienții au apelat la mai multe metode pentru a-si primi banii înapoi.

Pasagerii au început să fie despăgubiți pentru biletele anulate

Tudor Bogdan este unul dintre pasagerii norocoși, care și-a recuperat banii.

"- Am și cumpărat bilete de Malaga, dus-întors. Bineînțeles că la începutul lui septembrie, când s-au anulat toate zborurile, ni s-a anulat și nouă acest zbor.

- Era vorba de o sumă mare?

- 1800 de RON."

El a cumpărat biletele de pe o platformă de rezervări și, după ce compania nu i-a înapoiat banii plătiți, a decis să discute cu banca prin care a făcut tranzacția și să inițieze o procedură de refuz de plată. În cele din urmă, încercarea a avut sorți de izbândă.

Citește și: La nici câteva zile după moartea predecesorului său, Papa Benedict, Papa Francisc este obligat să demisioneze

"Este foarte multă birocrație, trebuie să stai foarte mult pe telefoane, trebuie să trimiți foarte multe documente în tot felul de formate, să le atașezi la e-mailuri și așa mai departe. În luna decembrie am primit banii pe cardul cu care fusese făcută plata acestor bilete."

Citeste si: Oana Roman, în doliu! Vedeta a pierdut o persoana dragă: „A plecat brusc și tragic!”. Despre cine este vorba?- kanald.ro

Citeste si: Jador nu s-a putut abține după declarația publică a Oanei Ciocan! Ce a făcut artistul, când a auzit ce a spus fosta iubită despre el, în plin scandal cu Zanni?- wowbiz.ro

Citeste si: Cercetătorii au descoperit „timpul negativ” într-un experiment de fizică cuantică- antena3.ro

La metoda refuzului de plată a apelat și Cătălin Munteanu, care își cumpărase bilete de la Blue Air de pe o aplicație de tranzacții.

Citește și: Gestul făcut de Florin Salam pentru un copil de 12 ani

Cătălin Munteanu: "Le-am dat toate dovezile, dovada că am făcut cerere de recuperare de la Blue Air.

Plângerea a fost făcută pe 14 noiembrie, iar pe 10 decembrie mi-au intrat bănuții înapoi."

Ce documente sunt necesare

Pentru inițierea unei proceduri de refuz de plată la bancă sunt necesare: dovada plății biletului de avion și confirmarea anulării zborului. Păgubiții mai trebuie să depună fie corespondența cu Blue Air, prin care cer returnarea sumei, fie să specifice că reprezentanții companiei nu pot fi contactați. Însă procedura diferă de la o bancă la alta.

Citește și: Schimbări radicale în privința plății facturilor- românii au fost puși pe drumuri către furnizori pentru clarificări

O altă variantă, pentru cei care și-au achiziționat asigurări de călătorie, este să apeleze la firmele respective.

Mulți dintre păgubiții Blue Air au cerut pe lângă banii dați pe bilete, și compensații, solicitând ajutor companiilor care se ocupă de drepturile pasagerilor. Doar că în acest caz e nevoie de o decizei a instanței.

Citeste si: Cine poate beneficia de ajutoarele de încălzire 2024-2025. Care este termenul limită pentru depunerea cererilor de încălzire- kfetele.ro

Citeste si: Dorian Popa dă lovitura în industria alimentară! Pizza care ii poarta numele, epuizată încă de la lansare. Cât costă cel mai nou produs al artistului- radioimpuls.ro

Citeste si: Cercetătorii au descoperit „timpul negativ” într-un experiment de fizică cuantică- antena3.ro

Citește și: Medicul Mihai Craiu vorbește despre cum se transmite virusului gripal

Ramona Colea, manager companie drepturi pasageri:" Compensații- este vorba despre o sumă pe care pasagerul nu a plătit-o, dar la care el este îndreptățit pentru simplul fapt că operatorul aerian l-a abandonat, l-a lăsat baltă, i-a stricat planurile."

Cristina Timaru, avocat: "Avem multe dosare pe rolurile instanțelor, unele deja finalizate prin hotărâri judecătorești definitive, unele sunt încă pe rol, unele urmează să fie depuse."

Un dosar are o rezolvare în medie de 3 luni. În acest caz, cei care primesc decizii favorabile își pot recupera și cheltuielile de judecată.

Citește-ne pe

Clipul zilei
Te-ar putea interesa si
NOUTĂȚI