In articol:
Ne amintim cu toții imaginile de coșmar, când mii de români au stat blocați în aeroporturi, după ce compania aeriană low-cost Blue Air a anulat toate zborurile. Rămași fără bilete, fără bani si fara sa ajunga la destinație, clienții au apelat la mai multe metode pentru a-si primi banii înapoi.
Pasagerii au început să fie despăgubiți pentru biletele anulate
Tudor Bogdan este unul dintre pasagerii norocoși, care și-a recuperat banii.
"- Am și cumpărat bilete de Malaga, dus-întors. Bineînțeles că la începutul lui septembrie, când s-au anulat toate zborurile, ni s-a anulat și nouă acest zbor.
- Era vorba de o sumă mare?
- 1800 de RON."
El a cumpărat biletele de pe o platformă de rezervări și, după ce compania nu i-a înapoiat banii plătiți, a decis să discute cu banca prin care a făcut tranzacția și să inițieze o procedură de refuz de plată. În cele din urmă, încercarea a avut sorți de izbândă.
La metoda refuzului de plată a apelat și Cătălin Munteanu, care își cumpărase bilete de la Blue Air de pe o aplicație de tranzacții.
Citește și: Gestul făcut de Florin Salam pentru un copil de 12 ani
Ce documente sunt necesare
Pentru inițierea unei proceduri de refuz de plată la bancă sunt necesare: dovada plății biletului de avion și confirmarea anulării zborului. Păgubiții mai trebuie să depună fie corespondența cu Blue Air, prin care cer returnarea sumei, fie să specifice că reprezentanții companiei nu pot fi contactați. Însă procedura diferă de la o bancă la alta.
O altă variantă, pentru cei care și-au achiziționat asigurări de călătorie, este să apeleze la firmele respective.
Mulți dintre păgubiții Blue Air au cerut pe lângă banii dați pe bilete, și compensații, solicitând ajutor companiilor care se ocupă de drepturile pasagerilor. Doar că în acest caz e nevoie de o decizei a instanței.
Citeste si: VIDEO Ce a surprins Igor Cuciuc la mormântul fiicei sale: "Puișorul nostru"- radioimpuls.ro
Citește și: Medicul Mihai Craiu vorbește despre cum se transmite virusului gripal
Ramona Colea, manager companie drepturi pasageri:" Compensații- este vorba despre o sumă pe care pasagerul nu a plătit-o, dar la care el este îndreptățit pentru simplul fapt că operatorul aerian l-a abandonat, l-a lăsat baltă, i-a stricat planurile."
Cristina Timaru, avocat: "Avem multe dosare pe rolurile instanțelor, unele deja finalizate prin hotărâri judecătorești definitive, unele sunt încă pe rol, unele urmează să fie depuse."
Un dosar are o rezolvare în medie de 3 luni. În acest caz, cei care primesc decizii favorabile își pot recupera și cheltuielile de judecată.