In articol:
O investigație a fost începută în acest sens de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor, care vizează mai multe companii aeriene ce activează pe teritoriul României, consecință a sesizărilor referitoare la serviciile oferite de acestea.
,,Vom ajunge la destinaţie şi măsurile vor fi în consecinţă!''
"De la Cuza am învăţat că nu trebuie folosite două măsuri pentru acelaşi lucru. Povestea cu ocaua mică. Dacă s-a evaluat activitatea unei companii aeriene, atunci trebuie să o verificăm şi pe a celorlalte, aflate în aceeaşi situaţie. Trist este că aici povestea va fi mai lungă, cele două nefiind de pe teritoriul României.
Citeste si: Se anunţă cea mai mare criză a vacanţelor din ultimii ani. Haosul din aeroporturi
Direcţia Generală de Control şi Supraveghere Piaţă, împreună cu Centrul European al Consumatorilor România (ECC România) realizează investigația, care instrumentează sesizările transfrontaliere ale consumatorilor.
Câte solicitări au fost înregistrate
Începând cu 30 aprilie 2021, ECC România a înregistrat 500 de solicitări referitoare la serviciile Wizz Air şi 114 la serviciile Ryan Air.
"În prezent, se centralizează toate reclamaţiile, pe această temă, de pe teritoriul României, la nivelul ANPC, pentru a putea completa şi definitiva informaţiile, ANPC sfătuind, totodată, consumatorii să se adreseze, în primă instanţă, operatorilor economici de transport aerian sau agenţiilor de turism intermediare, pentru soluţionări amiabile, iar, în situaţia în care drepturile acestora sunt încălcate, să se adreseze autorităţilor competente, reamintind totodată că, în conformitate
Acest lucru este valabil chiar şi în situaţia în care compania aeriană a asigurat un zbor alternativ.
Recuperarea compensaţiilor se poate face fie la operatorul economic, fie prin intermediul ANPC şi ECC Romania, care realizează acest lucru, cu titlu gratuit.
Citeste si: Companiile aeriene low-cost, verificate de Protecţia Consumatorilor