Patru poduri rutiere noi vor fi construite peste Prut
Agenția Națională pentru Achiziții Publice a validat documentația de atribuire pentru elaborarea Studiilor de Fezabilitate pentru 4 poduri rutiere noi peste Prut.
Anunțul a fost făcut de Secretarul de Stat Irinel Ionel Scrioșteanu. Procedura de licitație pentru primele trei poduri a fost anulată anul trecut, iar acum s-a revizuit valoarea estimată din punct de vedere economic și a fost adăugat încă un pod, cel de la Răducăneni (RO) – Bărboieni (MD).
Aceste proiecte includ următoarele poduri:
Podul nou Stanca (RO) – Costești (MD): amplasamentul se va desfășura pe teritoriul județului Botoșani și al Raionului Rîșcani, la sud de actualul punct vamal, ce funcționează pe DN29E.
Podul nou Bumbata (RO) – Leova (MD): amplasamentul va fi localizat în estul României, la nivelul județului Vaslui și în sud-vestul Republicii Moldova, la nivelul Raionului Leova.
Podul nou Falciu (RO) – Leca (MD): amplasamentul viitorului obiectiv se va desfășura pe teritoriul județului Vaslui și al Raionului Cantemir.
Citeste si: Durere in partea stanga a corpului – cauze si remedii- catena.ro
Podul nou Răducăneni (RO) – Bărboieni (MD): amplasamentul se află în estul României, la nivelul județului Iași și în vestul Republicii Moldova, la nivelul Raionului Nisporeni.
Secretarul de Stat Irinel Ionel Scrioșteanu a anunțat că termenul de depunere a ofertelor este 29 februarie.
Aceste proiecte vor implementa indicatori tehnico-economici precum pod rutier nou, drum de legătură la infrastructura existentă și punct de control frontieră.În contextul acestor investiții, drumurile de legătură vor asigura conectivitatea cu infrastructura rutieră existentă și alte proiecte majore din România, cum ar fi Autostrada Unirii A8 și Drumurile de mare viteză Tișița-Albița, Buzău-Brăila, Brăila-Focșani, Suceava-Botoșani, și DX Brăila-Galați.
De asemenea, a fost ridicată suspendarea licitației pentru construcția primului pod la nivel de autostradă peste Prut, Ungheni (RO) – Ungheni (MD), parte a proiectului Autostrăzii #A8.
Noul termen pentru depunerea ofertelor este 31 ianuarie, iar caracteristicile principale ale acestui pod includ o lungime de 261,20 m, 2 benzi pe sens, trotuare, și un punct de control trecere frontieră.Durata contractului este de 24 luni, cu 6 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuție, fiind finanțat din fonduri europene nerambursabile.
Proiectul va interconecta infrastructurile rutiere între România și Republica Moldova, contribuind la eliminarea blocajelor din punctele de trecere a frontierei, creșterea capacității de transport între cele două țări și conectarea Republicii Moldova la rețelele europene de transport TEN-T.
Aceste poduri vor facilita fluidizarea și optimizarea fluxului de transport de mărfuri cu camioanele ce trebuie operate în Portul Constanța.