Traficul la intrarea in Bucuresti dinspre DN 1 s-a desfasurat cu dificultate, luni dimineata, dupa ce Primaria Capitalei a delimitat o banda unica pentru autobuzele RATB pe soseaua Bucuresti- Ploiesti, pe sensul de intrare in Capitala. Mai multi soferi au semnalat, pe Facebook, ca s-au format cozi inca de la Saftica, unde masinile au stat in coloana si s-au parcurs cinci kilometri in mai mult de o ora.
Potrivit purtatorului de cuvant al Politiei Capitalei, Ovidiu Munteanu, traficul a fost ingreunat din zona Academiei de Politie, unde se trecea de la trei benzi de circulatie la doua benzi, si s-a circulat in coloana pana la Casa Presei Libere.
Primarul general al Capitalei arata, intr-un comunicat de presa transmis luni dupa-amiaza, ca urmare a testului realizat in aceasta dimineata "au fost identificate punctele nevralgice ale benzii unice pentru circulatia transportului public", iar proiectul va fi implementat imediat dupa incheierea cursurilor scolare.
"Am solicitat tuturor institutiilor implicate in proiectul benzii unice ca demararea acestuia sa se faca intr-o perioada in care traficul este mai redus, respectiv imediat ce incepe vacanta elevilor. Pana atunci, vor fi luate toate masurile complementare care sa asigure eficienta acestui proiect, si ma refer atat la componenta de informare a populatiei, cat si la suplimentarea efectivelor de politisti locali si de la circulatie in intersectii.
De asemenea, RATB va spori numarul de autobuze care circula pe liniile care vor beneficia de acest culoar si va infiinta noi linii preorasenesti care sa preia o parte dintre navetistii care vin zilnic in Bucuresti", arata primarul general.
Gabriela Firea sustine ca acest proiect reprezinta solutia pentru descongestionarea traficului in Bucuresti.
Citeste si: Ce cantitate de lapte consuma un bebelus? Tabel cantitate lapte bebelusi- catena.ro
Citeste si: Pălăria Melaniei, pantaloni scurţi şi lenjerie: obiectele vestimentare cele mai comentate la învestitura lui Trump. „Aproape a zburat”- antena3.ro
Citeste si: Cel mai scump oraș din lume este în Europa. Chiria este cu 340% mai scumpă decât în București- stirileprotv.ro
Potrivit acesteia, studiile de mobilitate arata ca implementarea benzilor unice genereaza o crestere cu 20% a vitezei de deplasare a autobuzelor si o diminuare cu pana la 25% a timpilor de asteptare in statii, iar costurile de operare ale RATB se diminueaza semnificativ.
Primarul General mai spune ca a solicitat directiilor din cadrul Primariei Capitalei, ca masura provizorie, sa identifice terenuri la intrarile in Capitala (la capatul tramvaiului 21 si in zona Baneasa) unde cetatenii din Ilfov care lucreaza in Bucuresti sa isi poata lasa masinile pentru a folosi mijloacele de transport in comun. Aceasta masura se va lua pana in momentul in care se construiesc parcarile de tip park & ride.
Totodata, Primaria Capitalei va semna contracte de asociere referitor la transportul public in comun cu Primariile Corbeanca, Snagov, Balotesti si Gruiu, astfel incat cetatenii din aceste localitati sa beneficieze de liniile RATB, mai spune sursa citata.
Citeste si: Românii se vor bucura în fiecare lună de un ajutor în valoare de 660 de lei! Ce trebuie să facă pentru a intra în posesia banilor- kfetele.ro
Citeste si: Anunț cumplit pentru fotbalul românesc. A murit Ion Diaconescu, fostul atacant al Stelei: "Dumnezeu să-l odihnească în pace!”- radioimpuls.ro
Citeste si: Donald Trump a tăiat tortul cu o sabie și a dansat pe „YMCA” la balul inaugural de pe Capitol Hill- antena3.ro
Primaria Capitalei mai
transmite ca benzile unice vor fi implementate pe urmatoarele artere: soseaua Bucuresti- Ploiesti, soseaua Kiseleff pana la Arcul de Triumf (pe ambele sensuri), bulevardul Constantin Prezan (pe ambele sensuri), Calea Dorobanti – intre Piata Dorobanti si bulevardul Dacia (pe ambele sensuri), Calea Dorobanti (sensul spre centru), intre bulevardul Dacia si Piata Lahovari, strada George Enescu- intre Piata Lahovari si bulevardul Magheru, bulevardul Magheru (sens spre periferie), intre C.A. Rosetti si Piata Romana si bulevardul Magheru (sens spre centru), intre Piata Romana si strada George Enescu.
In Capitala, exista benzi de circulatie destinate transportului public pe urmatoarele artere: bulevardul Mihail Kogalniceanu – bulevardul Regina Elisabeta, Splaiul Independentei, portiunile dintre soseaua Cotroceni si bulevardul Eroilor si din dreptul Centrului Istoric, bulevardul Unirii, intre Piata Unirii si Piata Alba Iulia, Calea Dorobanti, intre bulevardul Dacia si soseaua stefan cel Mare, bulevardul Dacia, intre calea Dorobanti si strada Icoanei, Calea Grivitei, intre Piata Mures si strada Caraiman, pe sensul Gara de Nord, bulevardul Maresal Constantin Prezan, intre Piata Arcul de Triumf si Piata Charles de Gaulle.