Poliția Română a transmis, în cursul zilei de marți, un semnal de alarmă asupra fraudelor care au loc prin simple apeluri telefonice. 

Autoritățile menționează că instituția nu deține roboți telefonici care solicită date sau să le indice oamenilor să apese „tasta 1” pentru a intra în legătură directă cu un agent.

Mesajul la care trebuie să fii atent pentru a nu cădea în plasă

Poliția Română a informat cetățenii, printr-un comunicat, cu privire la modul în care se adresează atacatorii victimelor. Mesajul este unul simplu și ușor recognoscibil.

„«Hello, we are from the Romanian Police»- dacă un apel telefonic începe cu fraza de mai sus, vă anunţăm că, din acel moment, vă pierdeţi timpul sau, cine ştie, posibil şi ceva bani la sfârşit.

Instituţia precizează că nu deţine roboţi telefonici care să apeleze sau să vă ceară să apăsaţi ”TASTA 1” pentru a intra în legătură cu un poliţist. Butonul de a închide apelul este foarte recomandat, urmat de o sesizare, dacă aţi fost prejudiciat”, a transmis Poliția Română pe Facebook.

Citeste si: Hemoglobina: Ce este si ce se ascunde o valoare scazuta a acesteia?- catena.ro

Citeste si: Irina Columbeanu și Ramona Gabor l-au scos pe Irinel Columbeanu de la azil! Gestul emoționant făcut de fiica fostului milionar! Unde l-a dus pe tatăl ei?- wowbiz.ro

Poliția Română trage un semnal de alarmă cu privire la o nouă înșelătorie apărută pe internet: „Nu deținem roboți telefonici care să apeleze pentru noi și să vă ceară să apăsați tasta 1”

Poliția Română trage un semnal de alarmă cu privire la o nouă înșelătorie apărută pe internet: „Nu deținem roboți telefonici care să apeleze pentru noi și să vă ceară să apăsați tasta 1”

[Sursa foto: Freepik]

Oamenii legii au pus la dispoziția publicului larg o serie de recomandări pentru a nu cădea în plasa atacatorilor cibernetici. Iată tot ce trebuie să știi:

  • Identificaţi corect un astfel de apel telefonic fals! Nu acceptaţi să faceţi ce vi se spune prin telefon! Nu tastaţi un alt număr şi nici nu urmaţi alţi paşi indicaţi prin telefon!
  • Nu efectuaţi plăţi în conturile oferite prin telefon şi nu oferiţi date personale sau date bancare!
  • Nu accesaţi eventuale link-uri de acces puse la dispoziţie, de către persoane necunoscute, în timpul sau după încheierea apelurilor telefonice de tip vishing şi să nu tastaţi pe telefonul mobil anumite secvenţe de cifre comunicate de către autori, pe durata convorbirilor.
  • Dacă aţi fost prejudiciaţi, anunţaţi Poliţia prin apelarea numărului de urgenţă 112 sau adresaţi-vă celei mai apropiate unităţi de poliţie.

Ce este „Vishing”, o răspândită metodă de înșelătorie

Vishing (voice phising) este o metodă de înșelătorie prin care atacatorii apelează diverși oameni, purtând conversații telefonice cu viitoarele lor victime. Aceștia pretind că sunt reprezentanții unor entități private și reușesc cu ușurință să obțină date personale sau informații financiare de la persoanele vătămate, prin utilizarea tacticilor de manipulare.

Autoritățile atrag atenția asupra fraudelor efectuate prin intermediul apelurilor telefonice, în care victimele sunt convinse să trimită atacatorilor cibernetici datele lor personale, bancare sau cele de autentificare. Apoi, atacatorii le folosesc pentru a comite diverse fapte de natură penală.

Poliția Română recomandă să nu împărtășim datele noastre personale cu nimeni.  Acestea pot fi:

1. Informaţii de identificare personală: numele, prenumele, C.N.P., adresa, numărul de telefon, data naşterii şi alte detalii personale. Aceste informaţii pot fi utilizate pentru „a fura” identitatea sau pentru a accesa alte conturi sau servicii.

Citeste si: Laurențiu Reghecampf, dezvăluiri cutremurătoare despre ziua în care tatăl său s-a stins din viață: „A avut foarte multe momente când s-a simțit rău, dar mama mereu a fost lângă el.”- kfetele.ro

Citeste si: Cerințele care trebuie respectate cu sfințenie! Ce le-a cerut Maluma organizatorilor Neversea pentru a cânta la festival- radioimpuls.ro

2. Informaţii privind conturile bancare şi alte date financiare: prin intermediul vishingului, atacatorii pot obţine numerele de cont bancar, numerele de card de credit, informaţiile de autentificare la serviciile bancare online şi alte detalii legate de conturile şi tranzacţiile financiare ale victimei, informaţii care pot fi utilizate pentru a efectua tranzacţii frauduloase sau pentru a accesa ilegal fondurile persoanelor vătămate.


Abonează-te pe


Partenerii nostri
Clipul zilei pe stirilekanald.ro:
Te-ar putea interesa si