In articol:
Postul afectează din plin vânzările unei terase. Dacă într-o zi obișnuită pe grătare sfârâiau aproximativ 1.500 de mici, acum se vând cu 600 mai puțin.
Numărul clienților scade în timpul postului
"Mânănc un mic că am poftă.
Pe măsură ce ne apropiem de Sărbătorile Pascale, tot mai mulți sunt cei care se abțin de la mâncarea "de dulce", iar vânzările scad dramatic, spune proprietarul terasei.
"În ultima săptămână, e la jumate.. dar aia e, după vine 1 mai și recuperăm", ne spune acesta.
Citeste si: VIDEO- Primăvara și-a intrat în drepturi. Vremea caldă aduce clienți la terase
Citeste si: Calendar ortodox 25 martie 2022: Este sărbătoare mare azi! Ce nu ai voie să faci de Buna Vestire?
Cristina Pană manager restaurant: Se simt cam la 20% scaderile, mai ales că vedeta magazinului este oul."
Restaurante cu produse de post
Sunt, însă, și afaceri pentru care postul înseamnă profit.
Un local pregătește o ofertă variată în fiecare perioadă de post. De la mâncare gătită, la produse de patiserie, prăjituri și înghețată.
Vedetele, însă, râmân scovergile.
Citeste si: Cea mai bună mâncare de post. Reţeta rapidă de spanac cu orez
Mircea Ion proprietar scovergărie: "Noi abia așteptăm postul, că ne cresc vânzările. Dacă ar fi post în fiecare zi, ce bine ar fi.
Cu alte cuvinte, dacă într-o zi obișnuită se vindeau în medie 600 de scovergi, în perioada postului se vând de două ori mai mult.
Citeste si: Reteță de cornulețe de post de se topesc în gură
Și covrigăriile se bucură de succes. În acest caz, vânzările cresc cu 30%, iar în medie o persoană cumpără doi covrigi.