Orban, precizări cu privire la izolarea şoferilor: Şoferul nu este împiedicat să plece într-o nouă cursă
Premierul Ludovic Orban a făcut, luni, la începutul şedinţei de Guvern, precizări cu privire la izolara şoferilor care transportă marfă şi la care se face referire în Ordonanţa Militară nr. 4. Orban a precizat că şoferii trebuie să stea în izolare doar atât timp cât au la dispoziţie între două curse, nu trebuie să stea 14 zile.
Izolarea se face într-un spaţiu pus la dispoziţie de firmă, la domiciliul şoferului sau într-o altă locaţie pe care acesta o deţine sau într-un loc pus la dispoziţie de autorităţi, dar pentru care se plăteşte. ”Am acordat un tratament special transportului de marfă pentru că acest transport este vital pentru funcţionarea economiei”, a spus Orban.
”Nu au fost înţelese anumite decizii care au fost luate prin Ordonanţa Militară numărul 4, în special în domeniul transporturilor. Vreau să fie foarte clare lucrurile, să le explicăm firmelor de transport şi şoferilor că reglementarea emisă prin ordonanţa militară are ca obiectiv stabilirea modalităţii prin care, între curse, şoferul se află în izolare. În primul rând, izolarea durează din momentul reîntoarcerii şoferului până la plecarea într-o nouă cursă.
Poate să fie o zi, două zile, trei zile, nu 14 zile aşa cum s-a prezentat eronat”, a explicat Orban.
Orban, precizări cu privire la izolarea şoferilor: Şoferul nu este împiedicat să plece într-o nouă cursă
Premierul a precizat că în cuprinsul ordonanţei militare este revăzută o perioadă de maxim 14 zile, nu 14 zile.
”Şoferul când se întoarce din cursă poate să stea, până pleacă din nou în cursă, o perioadă de timp cât este necesar până la plecarea în cursa următoare, indiferent că este vorba de
24 de ore, 48 de ore sau de câteva zile. Am venit cu reglementarea respectivă pentru a stabili clar modalităţile prin care se face izolarea între curse a şoferilor.(...) Şoferul nu este împiedicat să plece în cursă după revenirea din cursă, poate să plece imediat, după o zi, după două zile sau după patru zile în funcţie de cum sunt comenzile firmei”, a spus premierul.
Acesta a explicat că transportul de marfă este ”vital”.
”Încă de la început am acordat un tratament special transportului de marfă, pentru că acest transport este vital pentru funcţionarea economiei, iar obiectivul nostru este- atât cât este posibil în condiţiile date- economia să funcţioneze”, a
mai afirmat Ludovic Orban.
Ordonanţa militară prevede că ”la intrarea în ţară, pentru protejarea propriilor familii, conducătorii autovehiculelor de transport marfă cu capacitatea maximă autorizată mai mare de 2,4 tone optează pentru carantinare/izolare, dar nu mai mult de 14 zile, în perioada dintre curse, pentru una dintre următoarele modalităţi de protecţie împotriva răspândirii COVID-19: a) carantinarea în spaţii puse la dispoziţie de către angajator;
b) izolarea la domiciliu împreună cu toate persoanele cu care locuiesc/se gospodăresc, sau singuri, în alt spaţiu locativ disponibil; c) carantinarea la cerere, în spaţiile puse la dispoziţie de autorităţile administraţiei publice, cu suportarea cheltuielilor aferente carantinării”.