În acest an, tarifele de referință la polițe RCA pentru toate categoriile de vârstă și pentru toate capacitățile cilindrice au crescut. Perspectivele în acest sector continuă să uimească și să fie în regim de adaptare, spun specialiștii. În continuare, valoarea asigurării pe care o va plăti un șofer depinde de bonus-malus.
Așteptările românilor s-au schimbat în ultima perioadă din acest an
Clienții au din ce în ce mai puțină încredere în industria asigurărilor. Acest lucru este deja știut de companiile din acest domeniu și se preconizează luarea unor măsuri. Se dorește o mai mare reglementare a industriei asigurărilor.
Companiile de asigurări trebuie să se concentreze pe adaptarea la schimbările pe termen lung, cauzate de ultimele evenimente din țara noastră.
Ei trebuie să restabilească încrederea consumatorilor și să prevină pierderea clienților. Companiile trebuie să analizeze bine toate aspectele, să pună în aplicare acele acțiuni potrivite pentru a proteja consumatorii și pentru a le câștiga astfel încrederea în serviciile oferite.
Uneori reglementările oferite nu sunt benefice pentru consumatori, sau pot fi doar pe placul unora dintre clienți.
Cert este că, în acest an, a apărut o lipsă de încredere a românilor în acest sector și asta se întâmplă și în alte domenii. Asta se poate înțelege din scăderea numărului de contracte de asigurări la anumite companii.
Sectorul asigurărilor este într-o continuă transformare, iar aici ne referim la noile tehnologii digitale, ce apar în această industrie. O prioritate pentru mulți asiguratori, pentru următoarea perioadă a acestui an, este câștigarea încrederii clienților și a loialității acestora.
Asiguratorii vor trebui să acorde atenție furnizării de servicii și produse fără intreruperi, pentru a avea succes și a rămâne competitivi în continuare.
Cum pot afla românii cât îi costă o asigurare auto?
Tot mai mulți români realizează cât de rapid pot să calculeze exact cât ar trebui să plătească pentru asigurarea auto RCA. Există site-uri care ajută consumatorii să colecteze și să compare ofertele la mai multe companii simultan.
Desigur, fiecare companie este dornică să prezinte o oferă în plus pentru a câștiga noi clienți. Românii pot analiza ofertele, le pot accepta sau ignora.
Companiile de asigurări permit românilor să compare ofertele și să comande polițe online. Acum orice român calculează prețul unei asigurări auto RCA ieftine și o acceptă dacă poate avea o serie de avantaje. Acestea includ: cumpărarea unei asigurări RCA în mai puțin de 3 minute, trimiterea poliței online, plata cu cardul.
Acest lucru este valabil și pentru persoane fizice și pentru persoane juridice.
Tarifele de primă maximă vor fi stabilite pentru clasa de bonus-malus B0. Contează mult istoricul de daună al asiguratului, pentru că în conformitate cu prevederile legale, societățile de asigurare RCA aplică la șoferi clasa de bonus-malus în care aceștia se încadrează.
Polița se poate achita și în rate la anumite societăți de asigurări din România. Valoarea absolută a comisionului va fi determinată de asigurator, în funcție de aplicarea procentului asupra primei de asigurare totale.
Asigurarea RCA este obligatorie și prețul ei a crescut destul de mult în 2022, comparativ cu anul trecut. Prin compararea unor oferte de la diferite companii de asigurări, online, se poate economisi și timp, pentru că șoferii nu trebuie să meargă la fiecare dintre ele. În prezent, companiile concurează pentru a oferi clienților cea mai bună ofertă. În acest fel clienții pot economisi timp, dar și bani. Ei trebuie doar să fie foarte atenți, să selecteze cele mai bune oferte și astfel pot avea succes cu asigurarea auto și pot fi mai mulțumiți.
Cele mai populare companii de asigurări în prezent, de pe piața românească, sunt: ASIROM Vienna Insurance Group, GENERALI, GRAVE, AXERIA, GROUPAMA, EUROINS și altele. Mulți șoferi au observat deja că cele mai mici tarife în prezent le are EUROINS și este mai avantajos, din punct de vedere al prețului, de a încheia o poliță RCA pe o perioadă de 12 luni, decât pe 6 luni.
Mulți asiguratori au adoptat automatizarea și folosesc inteligența artificială (AI) pentru a ajunge la consumatorii țintă. Ei utilizează tehnologii noi pentru a-și optimiza operațiunile și a se menține competitivi și în următoarea perioadă.