Prima femeie pilot de supersonic din România a avut o misiune importantă în timpul pandemiei de coronavirus. Locotenet-comandor Simona Măierean a făcut parte din echipajul aeronavei NATO de transport strategic C-17 Globemaster III care a adus, în noaptea de marți spre miercuri, la Otopeni, un lot de materiale sanitare din Coreea de Sud, după cum a relatat Adevărul. Misiunea la care a participat şi Simona Măierean este cea de-a treia de acest fel la solicitarea Ministerului Apărării Naţionale cu aeronave C-17 Globemaster III, iar folosirea acestei capabilităţi, care este exploatată în comun de ţări NATO şi partenere, pentru misiuni de urgenţă în contextul

gestionării pandemiei de coronavirus a fost o premieră în cadrul Unităţii Multinaţionale de Transport Strategic.  Toate costurile au fost acoperite de Statele Unite în sprijinul Guvernului României. Echipamentele, constând în aproximativ 100.000 de combinezoane de protecţie, au fost achiziţionate de statul român prin Oficiul Naţional de Achiziţii Centralizate şi Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă, în cadrul eforturilor de combatere a efectelor pandemiei de COVID-19 în ţara noastră.( vezi cum a intrat Dani Mocanu în cabina piloților de avion)

Citeste si: Mesaj tulburator al fiicei ambulantierului mort in Suceava din pricina coronavirusului. Cristian Stupiuc isi crescuse fiica singur

Citeste si: Comisia Europeană îndeamnă la menţinerea frontierelor închise până la 15 mai

Citeste si: Cât rezistă coronavirusul pe clanța ușii! Avertismentul specialiștilor

Simona Măierean este prima femeie pilot de supersonic din România.

Ulterior, ea s-a reprofilat pe aviaţia militară de transport şi, în final, a ajuns în unitatea NATO de elită. Cu ceva timp în urmă, când încă nu trecuse C-17 Globemaster III şi pilota un C-27J Spartan al Forţelor Aeriene Române, Simona povestea pentru „Adevărul” cum trecerea de la supersonice la avioane de transport a fost o adevărată provocare. „ Sunt avioane foarte diferite, sunt filosofii de zbor diferite. C-27J Spartan este un avion de transport tactic, pe cand MIG-ul 21 este un avion de vânătoare.
Când am schimbat categoria de aeronavă am făcut cursurile specific acestui nou avion, după care au urmat orele de simulator, apoi orele de observator, în care stai în cabina avionului, pe al treilea scaun şi observi manevrele şi tot ceea ce fac cei doi piloţi de la urcarea în aeronavă până la părăsirea ei după aterizare. Pentru mine cea mai mare diferenţă a constat în trecerea de la zborul în simpla comanda la zborul în echipaj. În zborul în echipaj trebuie să faci o echipă cu pilotul comandant, nu să lucrezi în contratimp”,
preciza Simona Măierean.  

Citeste si: Ce cantitate de lapte consuma un bebelus? Tabel cantitate lapte bebelusi- catena.ro

Citeste si: Un băiat de 18 ani riscă 20 de ani de închisoare după o vacanță cu familia în Dubai. De ce este acuzat- antena3.ro

Citeste si: Un bărbat din Ploiești a sunat la 112 pentru că doi vecini nu răspundeau la ușă. Polițiștii au făcut o descoperire năucitoare- wowbiz.ro

Simona Măierean este prima femeie pilot de supersonic: "Nostalgia după MIG 21 Lancer o am oricum" 

Simona Maierean a devenit pe 13 martie 2009 prima femeie pilot de supersonic din Romania. Pe 7 martie 2013 avea sa zboare pentru ultima data cu aparatul de lupta Mig 21, continuand cariera de pilot militar pe avionul Spartan. „ Nostalgia dupa MIG 21 Lancer o am oricum.

E altceva. Dar trebuie sa te adaptezi la situatia actuala, nu ai de ales. Pe 13 martie 2009 a fost primul meu zbor cu MIG 21 Lancer, cu instructorul, iar pe 30 iulie 2009 am zburat singura. Pe 7 martie 2012 a fost ultimul zbor cu acest avion. A fost un sentiment ciudat pentru ca pot sa spun ca iubesc acest avion, parca s-a desprins ceva din mine, am si plans", a declarat Simona Maierean, conform pilotmagazin.ro. Primul zbor pe care Simona l-a efectuat cu supersonicul MIG 21 Lancer a durat aproximativ o ora. O tara intreaga a fost mandra de ea, fiind privita de tineri ca o eroina autentica in conditiile in care de ani buni suferim la capitolul modele demn de urmat. La sol, pe aerodromul de la Bacau, unde a avut loc zborul, parintii Simonei plangeau de bucurie. Atunci s-a inaltat la peste 10.000 de metri, iar deodata visul sau a devenit realitate. Prima si singura femeie pilot de supersonic din Romania”, si-a amintit de instructorul care a invatat-o sa preia comanda si care i-a dat forta de a se ridica la inaltime.

"Eram foarte fericita. Imi aduc aminte perfect momentul decolarii. Pana atunci aveam putine emotii pentru ca nu stiam daca este o meserie care chiar mi se potriveste, daca sunt facuta pentru asta. Pana nu am zburat, nu stiam exact ce inseamna. Poti sa iti doresti si sa nu fi bun, dar mi-am dat seama, dupa primul zbor, ca nu are rost sa imi fac griji. Domnul comandor Ion David a fost primul meu instructor pe MIG 21 Lancer. Cu el am zburat pentru prima data pe MIG 21 Lancer", a spus Simona Maierean, conform pilotmagazin.ro. Simona Măierean va împlini 36 de ani pe 17 aprilie. În perioada 2003 – 2007, Măierean a urmat cursurile Academiei Forțelor Aeriene „Henri Coandă” din Brașov. În primii doi ani, a zburat pe un Iak-52, iar în următorii doi ani pe un IAR 99 Standard. În 2007 a avansat la gradul de sublocotenent. După ce a obținut brevetul de pilot militar pe avioane supersonice, a fost repartizată la baza aeriană de la Fetești, iar la sfârșitul anului 2008 ajunge la Baza Aeriană 95 din Bacău.

 

 

Citeste si: Veste bună pentru gospodine și pensionare! Statul oferă bani pentru repartitoare. Cine va putea beneficia de un voucher de 750 de lei- kfetele.ro

Citeste si: VIDEO Ce a surprins Igor Cuciuc la mormântul fiicei sale: "Puișorul nostru"- radioimpuls.ro

Citeste si: Imagini fără precedent cu suprafața Soarelui, la cea mai înaltă rezoluție de până acum: „Arată în detaliu frumusețea câmpului magnetic”- antena3.ro

 

 

 

 


Abonează-te pe


Partenerii nostri
Clipul zilei pe stirilekanald.ro:
Te-ar putea interesa si