Gara de Nord, orele diminetii. Soferii de taxi ne abordeaza pe strada. Ne-am propus sa ajungem in Piata Romana- o distanta de 2 kilometri. Conform tarifului afisat pe usile taximetrelor, de 1 leu si 69 de bani cursa nu ar trebui sa ne coste mai mult de 4 lei.
Aceasta este o practica des intalnita in capitala.
De aparat nici, nu se mai pune problema odata ce ai acceptat pretul, din strada.
In plus masinile murdare si mancate de vreme, scartaie din toate balamalele.
Ne intoarcem in zona Garii de Nord. Facem o comanda la una dintre firmele care fac taximetrie, fara licenta de transport. Masina neinscriptionata ajunge in 2 minute.
Soferul este foarte nemultumit de faptul ca Primaria Capitalei vrea sa interzica taxiurile neautorizate
"Noi ne platim TVA-ul, impozitele.
Ei zic ca este transport de persoane in regim de taxi, neautorizat."
Citeste si: Ce cantitate de lapte consuma un bebelus? Tabel cantitate lapte bebelusi- catena.ro
Citeste si: Un băiat de 18 ani riscă 20 de ani de închisoare după o vacanță cu familia în Dubai. De ce este acuzat- antena3.ro
Citeste si: Un bărbat din Ploiești a sunat la 112 pentru că doi vecini nu răspundeau la ușă. Polițiștii au făcut o descoperire năucitoare- wowbiz.ro
Ajungem in acelasi timp in zona Pietei Romane. Cursa ne costa fix la jumatate.
Chiar daca tarifele sunt asemanatoare, aceeasi cursa pe care am facut-o din zona Garii de Nord, pana in zona Pietei Romane a costat aproape dublu cu taximetru, decat cu o masina care apartine unei societati de car-sharing.
In timp ce se plang ca nu mai au la fel de multi clienti de cand au aparut aceste societati de transport, taximetristii recunosc mai toti ca nu le pot oferi clientilor conditii la fel de bune.
Sunt mult mai serioase decat noi, taximetristii. Trebui sa dispara de pe piata? Pai, sa ne lase pe noi sa ne facem treaba
Ce se va intampla, ramane de vazut. Cert este ca toata lumea are nevoie de bani.
Faceti cunostinta cu Stefan Macovschi, un tanar de 32 de ani cu dizabilitati. Lucreaza in sistemul de carsharing de un an si jumatate si spune ca pentru el este un loc de munca la care nu spera.
Stefan Macovschi, sofer car-sharing. Pentru mine reprezinta singurul mod de a face un ban in tara asta, deoarece sunt persoana cu dizabilitati Daca maine s ar inchide uberul mi as pierde un loc stabil de munca si nu as avea alt venit.
Clientii aleg sa mearga cu masina lui pentru ca, spune el, conditiile sunt mult mai bune fata de ale taximetristilor traditionali.
Primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, a anuntat ca in urma plangerilor de concurenta neloiala, pe care reprezentantii firmelor de taxi le-au formulat va propune o hotarare care va interzice activitatea
taximetrelor fara licenta de transport.