In articol:
- Distribuția pe lanț, mai costisitoare decât cea pe curea
- Simptomele unei distribuții uzate care necesită schimbarea acesteia
La un mers normal cu mașina, distribuția pe curea trebuie schimbată odată la 4 ani sau chiar mai devreme, daca ați parcurs 60.000 km, 90.000 km, 120.000 km. Această cifră depinde de motorizare.
Distribuția pe lanț, mai costisitoare decât cea pe curea
Multă lume știe faptul că un kit de distribuție pe lanț plus manoperă sunt de două sau chiar trei ori mai scumpe decât un kit de distribuție pe curea. Având în vedere acest lucru, ar fi mai puțin costisitoare alegerea unui motor cu distribuție pe curea.
Simptomele unei distribuții uzate care necesită schimbarea acesteia
Zgomote: Primul semn că trebuie să schimbi distribuția, fie ea pe lanț sau pe curea, este acela că mașina devine mai leneșă și nu mai trage cum trăgea odată. După o perioadă de timp, aceasta începe să scoată zgomote, vor apărea și vibrațiile, iar acestea nu vor ceda din senin.
Motoarele cu distribuție pe curea, când aceasta este uzată, vor face un zgomot la relanti, pe care îl veți auzi dacă ridicați capota.
Motoarele cu distribuție pe lanț, când aceasta este uzata, nu fac zgomote ciudate la ralanti, doar atunci când le turați.
Sunt mai multe simptome in cazul distribuțiilor pe lanț: motorul consuma mai mult, tremura la relanti, iar atunci când faceți frână de motor sunetul metalic este și mai pronunțat. După câteva secunde de mers se aprinde ESP-ul si dacă aveți ghinion se poate opri si motorul, rămânând aprinși martorii EPC (Electronic Pedal Control/ Electronic Power Control), Engine (motor) si Baterie, care însă se sting după ce reporniți motorul.
Citeste si: Cum poți depune contestație la o amendă de circulație
Citeste si: VIDEO- Trafic de coșmar pe E85. Mai multe tiruri au derapat pe polei
Fumul de evacuare: dacă observați mai mult fum decât în mod obișnuit provenind de la evacuare (motor diesel), acesta poate fi un indiciu că reglajul avansului nu este corespunzător. În funcție de sistemul și generația de injecție, acest reglaj are particularitățile sale și se verifică/ reglează la înlocuirea distribuției.
Oprirea bruscă din mers: acesta este cel mai rău scenariu care va provoca pagube importante motorului. Dacă mașina se oprește brusc, componentele afectate prin ruperea curelei vor fi: supape, culbutori, tacheți, arbore/i cu came, chiulasa, pistoane. Nu se aplică aceleași daune colaterale la toți producătorii auto.
Ulei ce se scurge în zona mecanismului de distribuție: pierderile de ulei în zona distribuției pot apărea în principal din îmbătrânirea/ defectarea a trei componente: garnitura capacului de arbore/i cu came, semeringul etanșare arbore cotit, semeringul de etanșare arbore/i cu came. În cazurile automobilelor foarte vechi pot apărea pierderi de ulei prin garnitura de chiulasă.