Programă BAC 2023 Informatică. Elevii claselor a XII-a se pregătesc de examenul maturității. Iată ce au de pregătit aceștia la Informatică.
În contextul grevei din educație, examenele naționale ar putea fi decalate. Potrivit scenariilor, dacă greva din învățământ nu se va opri până la finalul acestei săptămâni, primele probe ale Bacalaureatului, cele de competențe în limba română, într-o limbă străină și digitale ar putea fi echivalate cu notele obținute în liceu la respectivele discipline.
Care este materia pe care candidații trebuie să o învețe în acest an?
Programă BAC 2023 Informatică. Care este materia pe care candidații trebuie să o învețe în acest an?
[Sursa foto: PixaBay]
Pentru anul acesta, elevii claselor a XII-a care dau proba la Informatică au de pregătit următoarele subiecte:
Citește și: Mesaje pentru absolvenți. Urări și felicitări pentru sfârșitul anului școlar
1.Algoritmi
1.1. Noţiunea de algoritm, caracteristici
1.2. Date, variabile, expresii, operaţii
1.3. Structuri de bază (liniară, alternativă şi repetitivă)
1.4. Descrierea algoritmilor (programe pseudocod)
2.Elementele de bază ale unui limbaj de programare (Pascal sau C, la alegere)
2.1. Vocabularul limbajului
2.2. Constante. Identificatori
2.3. Noţiunea de tip de dată. Operatori aritmetici, logici, relaţionali
2.4. Definirea tipurilor de date
2.5. Variabile. Declararea variabilelor
2.6. Definirea constantelor
2.7. Structura programelor. Comentarii
2.8. Expresii. Instrucţiunea de atribuire
2.9. Citirea/scrierea datelor
2.10. Structuri de control (instrucţiunea compusă, structuri alternative şi repetitive)
Citeste si: Ce sa puneti in geanta de maternitate? Elemente esentiale pentru momentul nasterii- catena.ro
Citeste si: Un băiat de 18 ani riscă 20 de ani de închisoare după o vacanță cu familia în Dubai. De ce este acuzat- antena3.ro
Citeste si: Un bărbat din Ploiești a sunat la 112 pentru că doi vecini nu răspundeau la ușă. Polițiștii au făcut o descoperire năucitoare- wowbiz.ro
3.Subprograme predefinite
3.1. Subprograme. Mecanisme de transfer prin intermediul parametrilor
3.2. Proceduri şi funcţii predefinite
Tipuri structurate de date
4.1. Tipul tablou
4.2. Tipul şir de caractere – operatori, proceduri şi funcţii predefinite pentru: citire, afişare, concatenare, căutare, extragere, inserare, eliminare şi conversii (şir valoare numerică)
4.3. Tipul înregistrare
Fişiere text
5.1. Fişiere text. Tipuri de acces
5.2. Proceduri şi funcţii predefinite pentru fişiere text
Algoritmi elementari
6.1. Probleme care operează asupra cifrelor unui număr
6.2. Divizibilitate. Numere prime. Algoritmul lui Euclid
6.3. Şirul lui Fibonacci. Calculul unor sume cu termenul general dat
6.4. Determinare minim/maxim
6.5. Metode de ordonare (metoda bulelor, inserţiei, selecţiei, numărării)
6.6. Interclasare
6.7. Metode de căutare (secvenţială, binară)
6.8. Analiza complexităţii unui algoritm (considerând criteriile de eficienţă durata de executare şi spaţiu de memorie utilizat)
Citeste si: Veste bună pentru gospodine și pensionare! Statul oferă bani pentru repartitoare. Cine va putea beneficia de un voucher de 750 de lei- kfetele.ro
Citeste si: VIDEO Ce a surprins Igor Cuciuc la mormântul fiicei sale: "Puișorul nostru"- radioimpuls.ro
Citeste si: Imagini fără precedent cu suprafața Soarelui, la cea mai înaltă rezoluție de până acum: „Arată în detaliu frumusețea câmpului magnetic”- antena3.ro
Subprograme definite de utilizator
7.1. Proceduri şi funcţii – declarare şi apel – parametri formali şi parametri efectivi – parametri transmişi prin valoare, parametri transmişi prin referinţă – variabile globale şi variabile locale, domeniu de vizibilitate
Citește și: Competențe BAC 2023: Ce subiecte ar putea pica la evaluarea competențelor digitale?
7.2. Proiectarea modulară a rezolvării unei probleme
Recursivitate
8.1. Prezentare generală
8.2. Proceduri şi funcţii recursive
Metoda backtracking (iterativă sau recursivă)
9.1. Prezentare generală
9.2. Probleme de generare. Oportunitatea utilizării metodei backtracking
Generarea elementelor combinatoriale
10.1. Permutări, aranjamente, combinări
10.2. Produs cartezian, submulţimi
Grafuri
11.1. Grafuri neorientate – terminologie (nod/vârf, muchie, adiacenţă, incidenţă, grad, lanţ, lanţ elementar, ciclu, ciclu elementar, lungime, subgraf, graf parţial) – proprietăţi (conex, componentă conexă, graf complet, hamiltonian, eulerian) – metode de reprezentare (matrice de adiacenţă, liste de adiacenţă)
11.2. Grafuri orientate – terminologie (nod/vârf, arc, adiacenţă, incidenţă, grad intern şi extern, drum, drum elementar, circuit, circuit elementar, lungime, subgraf, graf parţial) – proprietăţi (tare conexitate, componentă tare conexă) – metode de reprezentare (matrice de adiacenţă, liste de adiacenţă)
11.3. Arbori – terminologie (nod, muchie, rădăcină, descendent, descendent direct/fiu, ascendent, ascendent direct/părinte, fraţi, nod terminal, frunză) – metode de reprezentare în memorie (matrice de adiacenţă, liste ”de descendenţi”, vector ”de taţi”)
Întreaga materie valabilă și pentru profilele de Științe ale naturii o găsiți aici.