In articol:
Prin noile Legi ale Educaţiei, programul „Masă caldă” este extins şi devine „Masă sănătoasă”, iar investiţia va fi majorată la 2,5 miliarde de lei. Potrivit PNL, cel puțin un milion de elevi vor beneficia de masa gratuită.
Un milion de elevi vor beneficia de o masă caldă
„Începând cu anul şcolar 2023-2024, cel puţin un milion de elevi vor beneficia de o masă gratuită la şcoală. Prin noile legi ale educaţiei, programul „Masă caldă” este extins şi devine „Masă sănătoasă”, iar investiţia va fi majorată la 2,5 miliarde de lei. Programul va contribui la reducerea riscului de abandon şcolar şi va oferi astfel un sprijin familiilor din întreaga ţară, în special celor din medii defavorizate.
Citește și: Ce presupune portofoliul digital al elevilor? Anunțul făcut de Ministerul Educației
Liberalii precizează în postare că susţin prevenirea şi combaterea abandonului şcolar, prin măsuri concrete şi dovedite ca eficienţă, de care să beneficieze cât mai mulţi elevi din România.
Citeste si: Cod galben de PLOI torențiale, descărcări electrice și GRINDINĂ! Care sunt județele afectate?- kanald.ro
Până la îndeplinirea promisiunii, fiecare școlar va primi mere și cornuri în fiecare zi.
Ce presupune portofoliul digital al elevului
Pentru elevii români, noile legi ale educației vin cu câteva schimbări importante. Una dintre ele este aceea că în școli va fi introdus portofoliul digital.
Rolul documentului este acela de a conecta rezultatele copiilor atât din învățământul formal, de la școală, cât și cel informal.
Citește și: Ce presupune portofoliul digital al elevilor? Anunțul făcut de Ministerul Educației
„Portofoliul educațional din educația timpurie. El va începe cu acele evaluări din punct de vedere cognitiv și socio-emoțional pe care copiii le primesc după educația timpurie.
Va continua, incluzând atât ceea ce se întâmplă în școală, cât și experiențele de învățare din non-formal și informal, deci cele conexe, și, în același timp, pe baza portofoliului, care include și evaluările de pe parcurs, se va putea adapta și individualiza strategia pedagogică și parcursul unui copil în așa fel încât să ajungem la profilul absolventului pe care ni-l propunem după fiecare etapă educațională”, a declarat ministrul Educației.