Proiect inedit! Gara de Nord va fi MUTATA, iar in locul ei se va face un cartier cu cladiri de birouri si mall
Centrul de Excelenta in Urbanism "Ion Mincu" (CEP), o organizatie privata non-profit, a realizat un proiect de regenerare a Garii de Nord din Bucuresti si a zonei adiacente. Proiectul propune practic mutarea Garii de Nord la o distanta de circa 1.3 km, la nord de Podul Grant, iar aceasta ar urma sa fie legata printr-un tren de mare viteza de actuala gara.
Proiect inedit! Gara de Nord va fi MUTATA, iar in locul ei se va face un cartier cu cladiri de birouri si mall
Centrul de Excelenta in Urbanism "Ion Mincu" (CEP), o organizatie privata non-profit, a realizat un proiect de regenerare a Garii de Nord din Bucuresti si a zonei adiacente. Proiectul propune practic mutarea Garii de Nord la o distanta de circa 1.3
km, la nord de Podul Grant, iar aceasta ar urma sa fie legata printr-un tren de mare viteza de actuala gara.
Ce parere aveti: vi se pare mai oportun ca Gara de Nord sa ramana in centrul orasului sau sa fie mutata la periferie?
Pe spatiul eliberat de sinele de tren, dar si pe terenurile din jur, intre cele doua gari, proiectul propune construirea unui mall, cladiri de birouri, un centru de afaceri, cladiri administrative si sali de conferinte, un eco-cartier si dotari comerciale, culturale si de agrement.
Potrivit initiatorilor, proiectul poate fi finalizat in minimum 10 ani si presupune o dezvoltare urbana cu o valoare de piata finala de aproximativ 2.4 miliarde de Euro.
Obiectivele proiectului sunt:
- construirea unei eurogari moderne ca nod de transport multi-modal cu trafic feroviar international, national si regional (de naveta) si cu un tren de mare viteza;
- repararea tesutului urban sectionat de liniile de cale ferata si triajele care pornesc din Gara de Nord;
- realizarea unor traversari auto si nemotorizate est-vest, care sa lege cele doua zone ale
capitalei despartite de calea ferata;
- asigurarea conectivitatii cu orasul prin metrou, tram-tren, tramvai, autobuz, troleibuz si taxiuri;
- atragerea de investitii in Capitala si transformarea zonei intr-un motor al dezvoltarii economice si sociale;
- recuperarea si utilizarea la valoare maxima imobiliara a spatiilor in prezent ocupate de linii si instalatii feroviare;
- regenerarea urbana a zonei Gara de nord pe principiile de oras inteligent, creativ si verde.
Ce parere aveti: vi se pare mai oportun ca Gara de Nord sa ramana in centrul orasului sau sa fie mutata la periferie? Pe spatiul eliberat de sinele de tren, dar si pe terenurile din jur, intre cele doua gari, proiectul propune construirea unui mall, cladiri de birouri, un centru de afaceri, cladiri administrative si sali de conferinte, un eco-cartier si dotari comerciale, culturale si de agrement.
Potrivit initiatorilor, proiectul poate fi finalizat in minimum 10 ani si presupune o dezvoltare urbana cu o valoare de piata finala de aproximativ 2.4 miliarde de Euro.Obiectivele proiectului sunt:
- construirea unei eurogari moderne ca nod de transport multi-modal cu trafic feroviar international, national si regional (de naveta) si cu un tren de mare viteza;
- repararea tesutului urban sectionat de liniile de cale ferata si triajele care pornesc din Gara de Nord;
-realizarea unor traversari auto si nemotorizate est-vest, care sa lege cele doua zone ale capitalei despartite de calea ferata;
- asigurarea conectivitatii cu orasul prin metrou, tram-tren, tramvai, autobuz, troleibuz si taxiuri;- atragerea de investitii in Capitala si transformarea zonei intr-un motor al dezvoltarii economice si sociale;