In articol:
- Clotilde Armand, despre tichetele anticriză
- Cine poate beneficia de tichetele anticriză?
- Care sunt condițiile impuse pentru a beneficia de tichetele anticriză?
Primarul Sectorului 1 al Capitalei, Clotilde Armand, a anunțat că proiectul pentru acordarea tichetelor anticriză a fost pus în dezbatere publică.
208.000 de români care au domiciliul sau reședința în Sectorul 1 ar urma să beneficieze de aceste tichete.
Clotilde Armand, despre tichetele anticriză
„Am pus astăzi în dezbatere publică regulamentul privind acordarea tichetului anticriză în valoare de 1.000
Citeste si: Vești bune, în Capitală. Tichete de 1.000 de lei pentru plata facturilor la energie
Primarul a subliniat că aceste măsuri locale anticriză au ca obiectiv creşterea eficienţei utilizării energiei, stimularea producerii locale de energie din surse regenerabile, creşterea gradului de conştientizare şi reducerea fenomenului de sărăcie energetică, precum şi îmbunătăţirea calităţii mediului prin reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră.
Citeste si: SFÂȘIETOR! Arina a fost filmată în momentul în care a murit. În videoclip se mai aud doar țipete- kanald.ro
„Pentru evitarea oricărui dubiu, tichetul va putea fi folosit de către persoanele fizice, individual sau prin asociere, în familie sau la nivel de locuinţe colective. Potrivit Regulamentului de acordare a tichetelor elaborat de către specialiştii administraţiei locale, prin locuinţă colectivă se înţelege “un grup de locuinţe/apartamente având mai mulţi proprietari diferiţi, amplasate într-o singură construcţie rezidenţială (bloc, casă etc)”. Înscrierea în acest program se va face prin accesarea unei aplicaţii informatice („Platforma”) care urmează să fie disponibilă pe pagina de internet a Primăriei Sectorului 1. Toate detaliile privind înscrierea sunt detaliate amănunţit şi sunt disponibile în conţinutul regulamentului supus dezbaterii publice”, a mai informat Clotilde Armand.
Cine poate beneficia de tichetele anticriză?
Pot beneficia de aceste tichete persoanele care:
a) Au vârsta de minimum 18 ani împliniţi la data înscrierii în Platformă.
b) Sunt cetăţeni români sau cetăţeni membri ai unui stat membru al Uniunii Europene şi au, după caz: (I) domiciliul în Sectorul 1 al Municipiul Bucureşti la data înscrierii sau (II) au reşedinţa în Sectorul 1 al Municipiului Bucureşti la data înscrierii, după cum rezultă din viza de flotant aplicată cel târziu la data de 01.11.2022.
c) Au un buletin/carte de identitate valabil/ă în momentul înscrierii în Platformă.
d) Nu au calitatea de consilier local în cadrul Consiliului Local al Sectorului 1 al Municipiului Bucureşti, de Primar sau de Viceprimar al Sectorului 1 al Municipiului Bucureşti sau de soţ/soţie, rude ori afini până la gradul I inclusiv, cu acesta/aceasta, în momentul transmiterii solicitării de înscriere.
Citeste si: Ce pensii au foștii președinți ai României. Care dintre aceștia încasează cea mai mare sumă
Care sunt condițiile impuse pentru a beneficia de tichetele anticriză?
- Perioada de înscriere este de maxim 6 luni calendaristice de la data intrării în vigoare a Măsurilor, în limita bugetului alocat. Carnetele de tichete vor fi expediate prin poştă/curier la adresele de domiciliu/ reşedinţă/ corespondenţă ale Participanţilor, cu semnătura de primire pe Scrisoarea de transport. Important: un participant la acest program nu poate cumula mai multe carnete de tichete, acesta fiind beneficiarul unui singur carnet de tichete.
- Tichetul este utilizabil exclusiv de către Beneficiar, în baza actului de identitate, în limita valorii acestuia, în perioada de valabilitate a tichetului. Tichetul nu este transmisibil. Măsurile se vor aplica până la data de 15 Noiembrie 2023.
- Este interzisă folosirea tichetelor în scopul achiziţionării altor bunuri sau servicii decât cele prevăzute în Regulament, precum şi vânzarea acestora către terţe persoane fizice sau juridice.
- Potrivit primarului, tichetele vor putea fi folosite numai la operatorii economici prevăzuţi în lista care va fi afişată pe Platforma online, fiind descrise condiţiile pe care trebuie să le îndeplinească un operator economic pentru a participa la acest proiect.
- Regulamentul va sta în dezbatere publică 30 de zile lucrătoare, potrivit legii, până în 14 decembrie 2022 şi poate fi consultat aici.
- Persoanele interesate, societatea civilă, specialiştii în domeniul energiei pot trimite propuneri, sugestii şi opinii cu valoare de recomandare, privind acest proiect de act normativ, până în data de 14 noiembrie 2022 pe adresa de e-mail registratura@primarias1.ro, prin poştă (Bulevardul Banu Manta nr. 9, Sectorul 1, Bucureşti) sau pot fi depuse la Registratura Generală a Primăriei Sectorului 1.