Promovarea turistica a Romaniei este egala cu zero! Ce spun specialistii din domeniu
Investim prea putin in imaginea tarii noastre, asa ca nu reusim sa atragem banii turistilor straini.
Nici nu e de mirare, in conditiile in care Ministerul Turismului primeste numai 10 milioane de euro de la buget.
Turistii care ajung in Romania sunt lasati sa se descurce cum pot! Fiecare isi gaseste informatiile de unde poate!
Citeste si: Ciprian Maris, faimosul de la Exatlon, a fost la un pas de a i se amputa piciorul
Totusi, fiecare turist care se cazeaza plateste o taxa de promovare.
Daca in Bucuresti nu prea gasim informatii pentru turisti, descoperim panouri care promoveaza Bulgaria. Vecinii de la sud de Dunare reusesc in lunile de vara sa atraga chiar si de 8 ori mai multi turisti straini decat Romania! Promovarea nu e punctul nostru forte.
Citeste si: Ce sa puneti in geanta de maternitate? Elemente esentiale pentru momentul nasterii- catena.ro
Campaniile de promovare a Romaniei sunt legate, in ultimii ani, de celebra frunza a Elenei Udrea si, mai nou, de... mioare!
Daca noi alocam 10 milioane de euro de la buget pentru turism, Israelul da peste 200 de milioane. Gasim exemple de promovare si mai aproape. Tari precum Croatia, Slovenia sau Turcia organizeaza tururi cicliste transmise la nivel international. Nu e vorba numai de latura sportiva. Aceste competitii au ca scop promovarea frumusetilor fiecarei tari
In opinia specialistilor, Romania se incurca si la lucruri mai simple.
Citeste si: Scene incredibile s-au petrecut aseara in Braila. Un autobuz a ramas in timpul mersului fara o roata
Lipsa promovorii duce la un singur aspect: sume importante de bani care nu mai ajung in tara noastra. In medie, fiecare turist strain lasa in Romania aproximativ 2.400 de lei.
Singura veste buna pare informatia legata de redeschiderea birourilor de turism din strainatate in 2019!