In articol:
- Radiografia școlilor din România în 2022: sute de unități de învățământ nu au încă apă curentă
- Elevii nu sunt în siguranță în caz de incendiu
Multe școli prezintă aceleași condiții ca în urmă cu 50 de ani. Satul Oroiu din județul Mureș este cel mai bun exemplu.
Radiografia școlilor din România în 2022: sute de unități de învățământ nu au încă apă curentă
Pereții scorojiți și mucegaiul îi întâmpină la fiecare început de an pe elevi. Toaleta unității de învățământ este... bineînțeles, în curte și este mai mult o improvizație.
Deși apa curentă a ajuns în localitate în urmă cu mai bine de un an, canalizarea și băile conforme nu sunt încă gata.
Primarul a promis însă că totul va fi pus la punct până luni, 5 septembrie, data oficială la care începe noul sezon școlar.
Mergem în județul Botoșani, acolo unde în satul Mihai Viteazul băile există, însă regulamentul intern spune că acestea pot fi folosite doar dacă vremea este nefavorabilă.
Toaletele sunt racordate la o fântână din apropiere, care de ceva vreme a secat.
Citeste si: Se sună de schimbare
Femeia de serviciu este nevoită să aducă zilnic apă cu găleata de la sute de metri distanță.
Din nefericire, oficialii din Ministerul Educației anunță că pentru o treime dintre aceste școli alimentarea cu apă va fi aproape imposibilă.
Elevii nu sunt în siguranță în caz de incendiu
În România vorbim de doar 18,7% din totalul școlilor care dețin autorizație ISU. Procentajul este unul mic, având în vedere că discutăm despre unități în care sunt sute de copii pentru care autoritățile nu pot garanta că sunt în siguranță în caz de incendiu.
Există și cazuri fericite, însă sunt foarte rare. Școala din Buteni, județul Arad, a fost abandonată de aproape 2 decenii. Primarul a reușit însă performanța să o transforme total într-un singur an și jumătate. De la o clădire plină de igrasie, cu pereți mucegăiți, școala este astăzi o clădire modernă, care are apă și canalizare, lumină, table interactive și laboratoare pentru elevi.
Citeste si: Copiii din comuna Laloşu sunt dornici sa înveţe şi îşi doresc condiţii decente la şcoala lor din comună