Șoferii din România vor plăti tarife mai mari la asigurările auto obligatorii (RCA) dacă locuiesc în orașe mari sau în localități cu un număr ridicat de accidente auto.

Citește și: Noi informații despre românii din autocarul răsturnat în Italia

Noile modificări ale normelor RCA au permis firmelor de asigurare să introducă noi criterii de calcul, iar prețul polițelor șoferilor din orașele mari au explodat în comparație cu orașele mici sau mediul rural.

Citește și: Șoferii britanici care au trecut de vârsta de 70 de ani trebuie să obțină un nou permis de conducere. Ce riscă dacă nu se conformează cu legea în vigoare

Potrivit celor mai noi modificări, șoferii din orașele mici și medii precum și cei din mediul rural beneficiază de prețuri mai bune.

De ce plătesc șoferii tarife RCA mai mari în funcție de oraș

Asigurătorii susțin că șoferii din orașele mari plătesc mai mult pentru RCA din cauza numărului mai mare al accidentelor și valoarea mai mare a reparațiilor care se înregistrează în aceste localități.

Citeste si: Hemoglobina: Ce este si ce se ascunde o valoare scazuta a acesteia?- catena.ro

Citeste si: Irina Columbeanu și Ramona Gabor l-au scos pe Irinel Columbeanu de la azil! Gestul emoționant făcut de fiica fostului milionar! Unde l-a dus pe tatăl ei?- wowbiz.ro

Potrivit Adevarul, 15% din încasările asigurătorilor RCA sunt din zona București, dar aceiași șoferi cu domiciliul în Capitală generează 40% din totalul daunelor RCA.

În plus, asigurătorii motivează că au probleme cu service-urile din Capitală auto care folosesc tarife de 450-480 lei/ora de manoperă când media în piață este de 250 de lei.

RCA dublu în Constanța față de Odorheiu Secuiesc 

Un șofer de 49 de ani care conduce o mașină cu cilindree de 1,4 litri în orașul Gherla, din județul Cluj, ar plăti aproximativ 802 lei pentru o poliță RCA, un șofer cu aceleași referințe, dar care conduce în orașul Cluj, plătește în jur de 1.300 de lei.

Pe de altă parte, într-un alt exemplu, un șofer cu vârsta între 30 și 35 de ani, care conduce în Odorheiu Secuiesc, va plăti aproape la jumătate față de un șofer cu aceeași vârstă din Constanța, ambii conducând un automobil cu capacitatea cilindrică între 1,8 și 2 litri.

Mai exact, șoferul din Constanța ar da peste 3.000 de lei pe o poliță RCA, în timp ce șoferul din Odorheiu Secuiesc plătește în jur de 1.450 de lei. 

„Nu am văzut niciun preț al RCA să scadă"

Surse apropiate pieței de asigurări au explicat pentru „Adevărul” cum s-a ajuns ca doi șoferi care au aceeași vârstă, conduc mașini identice și au același istoric de accident, dar care stau în orașe diferite, pot ajunge să plătească sume diferite pentru o poliță RCA chiar dacă aceasta este emisă de aceeași companie de asigurări și prin intermediul aceluiași broker.

Citeste si: Laurențiu Reghecampf, despre boala cumplită cu care mama lui s-a confruntat. Ce spune antrenorul despre starea ei de sănătate? „Întotdeauna există riscul să reapară.”- kfetele.ro

Citeste si: Suma colosală încasată de România la EURO 2024. Care sunt echipele de club din România care vor primi bani de la UEFA- radioimpuls.ro

„Modificările legislative secundare operate de către ASF, la solicitarea Comisiei Europene, nu sunt favorabile consumatorilor și retează puținele pârghii legislative de intervenție ale ASF-ului. Înainte de această modificare legislativă, calculul prețului RCA depindea de două criterii principale: capacitatea cilindrică a vehiculului și vârsta proprietarului vehiculului.

Acum, firmele de asigurări pot introduce alături de cele două criterii de calcul și multe altele, după poftă inimii lor. Din păcate, firmele de asigurări folosesc aceste criterii nou introduse, printre care și zona geografică în care este înmatriculat vehiculul, doar ca să își justifice creșterile de preț”, susține expertul consultat de „Adevărul”.

România începe să plătească un preț la RCA similar celui aplicat în Germania

Noile criterii reprezintă doar pretexte pentru creșterea prețului RCA, ceea ce reprezintă o veste proastă pentru consumatori.

În urma acestor modificări legislative, piața RCA din România, care are peste 8 milioane de clienți captivi, este în etapă finală de transformare în piața liberalizată după modelul liberalizării pieței energiei electrice și a gazelor naturale.

"România începe să plătească un preț la RCA similar celui aplicat în Germania, dar având salarii românești. Nu e exclus ca în 2-3 ani să vedem că Guvernul va ajunge în situația să intervină și să subvenționeze prețul RCA, pentru anumite categorii defavorizate, așa cum se întâmplă astăzi în piața de energie. România se transformă, încet și sigur, într-o țară cu instituții din ce în ce mai slabe și cu multinaționale din ce în ce mai puternice, cu clienți captivi din ce în ce mai săraci”, au mai precizat sursele citate.


Abonează-te pe


Partenerii nostri
Clipul zilei pe stirilekanald.ro:
Te-ar putea interesa si