Accidentul devastator de pe Centura Ploiestiului, provocat de un autobuz fantoma. Zeci de oameni trebuie sa primeasca despagubiri in cel mai grav accident al anului
Cel mai grav accident rutier de anul acesta, înregistrat în februarie, a fost provocat de un autobuz care circula ilegal, arata, pentru Profit.ro, mai multe surse direct implicate acum în cercetarea evenimentului. Autovehiculul rula cu seria de sasiu stearsa si cu numerele de înmatriculare si polita RCA aferente unei alte masini.
În aceste conditii, ramâne de vazut daca asiguratorul autobuzului, despre care Profit.ro a scris în premiera ca este Asirom, va achita daunele, mai scrie sursa citata.
Accidentul s-a soldat cu cinci morti si 28 de raniti, dar si cu daune materiale substantiale. Autobuzul care- cum arata cercetarile, circula ilegal- transporta, zilnic, zeci de copii din satele învecinate Ploiestiului catre scoala.
De altfel, toti cei 28 de raniti, dar si trei morti au fost minori.
Pâna la ora la care scriem acest text, Asirom, firma care a emis polita de asigurare pentru autobuz, nu a emis nicio pozitie oficiala privind intentiile sale de a plati sau nu daunele rezultate în urma accidentului. Informatiile noastre sunt ca liderul pietei asigurarilor a trecut deja dosarul de dauna la Departamentul “antifrauda” si înclina mai degraba spre neplata daunei, potrivit Profit.ro
Asigurarea RCA prezentata dupa accident a fost încheiata pe 20 noiembrie 2015, având valabilitate de un an, si a costat 4.788 de lei.
Pe de alta parte, pentru ca Politia a constatat o culpa comuna, nu toate daunele vor fi suportate de asiguratorul autobuzului. Vinovat a fost considerat si soferul autoutilitarei pe care autobuzului a izbit-o. Aceasta era asigurata, legal, la Euroins, ceea ce înseamna ca firma bulgareasca îsi va asuma o parte din despagubiri.
Daunele totale sunt înca greu de estimat, având în vedere ca este vorba despre 5 morti, însa suma poate ajunge cu usurinta la maximul de 5 milioane de euro pentru vatamari corporale si daune morale si 1 milion de euro pentru daune materiale acoperite prin polita RCA.
Specialistii contactati de Profit.ro spun ca, în baza unei practici normale, suma se va situa în jurul a 10 milioane de lei.
Exista, însa, oricând posibilitatea ca una dintre familiile victimelor sa obtina în instanta sume mult mai mari. O astfel de practica este din ce în ce mai des întâlnita în România.
Familiile victimelor nu vor ramâne, totusi, fara despagubire nici în cazul în care asiguratorul nu îsi asuma dauna. În aceasta varianta, va interveni Fondul de Protectie a Victimelor Strazii, organism finantat din cotizatiile firmelor care vând RCA si însarcinat cu plata daunelor catre pagubitii din accidente rutiere unde vinovati sunt soferi fara RCA valid.
Au sters pur si simplu seria de sasiu si au schimbat placutele cu numerele. Firma care opera autobuzul, un “cazan” din Germania, avea un singur set de acte pentru mai multe vehicule
Metoda prin care proprietarul autobuzului implicat în accident încerca sa fraudeze firmele de asigurare si autoritatile era una simpla. Sursele Profit.ro spun ca firma respectiva a participat la o licitatie de la care a achizitionat, din Germania, mai multe autobuze în stare proasta.
Unul dintre ele nici nu a fost folosit vreodata, însa se pare chiar acela este cel care a fost înmatriculat si pentru care s-a încheiat polita RCA.
Când utilizau un alt autobuz, oamenii de la firma pur si simplu preluau placuta cu numerele de înmatriculare de la cel întregistrat. În prealabil, pentru ca fapta sa fie greu de depistat, seria autobuzelor functionale era pur si simplu stearsa, dupa cum au constatat si procurorii care s-au ocupat de caz.
“La auto MAN … seria de sasiu a fost deteriorata în mod intentionat, iar dupa expertiza s-a constatat ca apartine unui alt auto MAN neînmatriculat”, arata rechizitoriul.
În prezent, spun sursele Profit.ro, dosarul se afla la Parchetul de pe lânga Tribunalul Prahova cu recomandare de trimitere în judecata.
Autovehiculul rula cu seria de sasiu stearsa si cu numerele de înmatriculare si polita RCA aferente unei alte masini.
În aceste conditii, ramâne de vazut daca asiguratorul autobuzului, despre care Profit.ro a scris în premiera ca este Asirom, va achita daunele, mai scrie sursa citata.
Accidentul s-a soldat cu cinci morti si 28 de raniti, dar si cu daune materiale substantiale. Autobuzul care- cum arata cercetarile, circula ilegal- transporta, zilnic, zeci de copii din satele învecinate Ploiestiului catre scoala. De altfel, toti cei 28 de raniti, dar si trei morti au fost minori.
Pâna la ora la care scriem acest text, Asirom, firma care a emis polita de asigurare pentru autobuz, nu a emis nicio pozitie oficiala privind intentiile sale de a plati sau nu daunele rezultate în urma accidentului. Informatiile noastre sunt ca liderul pietei asigurarilor a trecut deja dosarul de dauna la Departamentul “antifrauda” si înclina mai degraba spre neplata daunei, potrivit Profit.ro
Asigurarea RCA prezentata dupa accident a fost încheiata pe 20 noiembrie 2015, având valabilitate de un an, si a costat 4.788 de lei.
Citeste si: Alimente bogate in B12. Surse de vitamina B12- catena.ro
Citeste si: Primul ministru care anunță concedieri. "Vor pleca 20% dintre colegi. Cine nu livrează performanță să-și caute de muncă"- antena3.ro
Citeste si: Cel mai scump oraș din lume este în Europa. Chiria este cu 340% mai scumpă decât în București- stirileprotv.ro
Pe de alta parte, pentru ca Politia a constatat o culpa comuna, nu toate daunele vor fi suportate de asiguratorul autobuzului. Vinovat a fost considerat si soferul autoutilitarei pe care autobuzului a izbit-o. Aceasta era asigurata, legal, la Euroins, ceea ce înseamna ca firma bulgareasca îsi va asuma o parte din despagubiri.
Daunele totale sunt înca greu de estimat, având în vedere ca este vorba despre 5 morti, însa suma poate ajunge cu usurinta la maximul de 5 milioane de euro pentru vatamari corporale si daune morale si 1 milion de euro pentru daune materiale acoperite prin polita RCA.
Specialistii contactati de Profit.ro spun ca, în baza unei practici normale, suma se va situa în jurul a 10 milioane de lei. Exista, însa, oricând posibilitatea ca una dintre familiile victimelor sa obtina în instanta sume mult mai mari. O astfel de practica este din ce în ce mai des întâlnita în România.
Familiile victimelor nu vor ramâne, totusi, fara despagubire nici în cazul în care asiguratorul nu îsi asuma dauna. În aceasta varianta, va interveni Fondul de Protectie a Victimelor Strazii, organism finantat din cotizatiile firmelor care vând RCA si însarcinat cu plata daunelor catre pagubitii din accidente rutiere unde vinovati sunt soferi fara RCA valid.
Au sters pur si simplu seria de sasiu si au schimbat placutele cu numerele. Firma care opera autobuzul, un “cazan” din Germania, avea un singur set de acte pentru mai multe vehicule
Metoda prin care proprietarul autobuzului implicat în accident încerca sa fraudeze firmele de asigurare si autoritatile era una simpla. Sursele Profit.ro spun ca firma respectiva a participat la o licitatie de la care a achizitionat, din Germania, mai multe autobuze în stare proasta. Unul dintre ele nici nu a fost folosit vreodata, însa se pare chiar acela este cel care a fost înmatriculat si pentru care s-a încheiat polita RCA.
Când utilizau un alt autobuz, oamenii de la firma pur si simplu preluau placuta cu numerele de înmatriculare de la cel întregistrat. În prealabil, pentru ca fapta sa fie greu de depistat, seria autobuzelor functionale era pur si simplu stearsa, dupa cum au constatat si procurorii care s-au ocupat de caz.
Citeste si: Motivul pentru care Andreea Mantea a apărut umflată la față în ultimele zile, pe micile ecrane. Vedeta TV le spune urmăritorilor ce s-a întâmplat cu ea. „Tremur de durere. Iau foarte multe pastile.”- kfetele.ro
Citeste si: Cine sunt noii concurenți de la „Casa iubirii”, sezonul 4- radioimpuls.ro
Citeste si:- antena3.ro
“La auto MAN … seria de sasiu a fost deteriorata în mod intentionat, iar dupa expertiza s-a constatat ca apartine unui alt auto MAN neînmatriculat”, arata rechizitoriul.
În prezent, spun sursele Profit.ro, dosarul se afla la Parchetul de pe lânga Tribunalul Prahova cu recomandare de trimitere în judecata.