Serviciul telefonic care ii ajuta pe parinti sa isi trateze copiii. 11 medici cu competente pediatrice raspund zi si noapte
Peditel 1791 este un serviciu telefonic national, inspirat dintr-un model american, unde parintii primesc sfaturi medicale legate de problemele copiilor lor la orice ora din zi de la medici cu competente pediatrice.
Povestea acestui call-center medical destinat parintilor a inceput in urma cu 3 ani la Cluj.
"Cand nu stii ce sa faci, fa bine“, spune Cristina Grigore, directorul executiv al Fundatiei Parinti din Romania. Ea e „mama“ Peditel. Despre acest serviciu, Cristina povesteste ca 11 doctori cu specializari in pediatrie preiau apeluri, ii asculta pe parinti, ii calmeaza deoarece unii plang nestiind ce sa faca. „Peditel are 3 ani in 14 ianuarie 2017, atunci a fost primul apel.
Cu Peditel am incercat sa reactivam, sa reluam legatura fireasca care trebuie sa existe intre medic si parinte in ce priveste in primul rand comunicarea “, spune Cristina.
„Este foarte important sa inteleaga oamenii ca noi nu suntem o alternativa pentru 112. Noi suntem sunati atunci cand parintele constata ca are o problema medicala care este non-urgenta “, adauga Cristina Grigore.
„Din octombrie 2016 am depasit 3.000 de apeluri pe luna. Pana-n septembrie 2016, media apelurilor era de 60 pe zi, in octombrie- 91, in noiembrie- 99, iar in decembrie 2016 – 135 de apeluri “, explica „mama“ Peditel.