Verificarile emisiilor generate in conditii reale de trafic (real driving emissions- RDE), alaturi de testele de laborator, ce au fost armonizate la nivel mondial, vor asigura rezultate mai fiabile si vor contribui la redobandirea increderii in performanta autovehiculelor.

Concret, emisiile de NOx si de particule, care sunt o cauza majora a poluarii atmosferice, vor fi masurate mai fiabil in conditii reale de conducere (testul RDE).
Acest test va completa o procedura noua, mai realista de laborator (testul WLTP) pentru toate emisiile, inclusiv de CO2 si legata de consumul de combustibil, precum si de NOx si de alti

poluanti atmosferici.

Ambele tipuri de teste devin obligatorii incepand din septembrie 2017 pentru toate modelele noi de autovehicule si vor fi introduse treptat pentru toate autovehiculele noi in perioada 2018-2019.

Citeste si: Durere in partea stanga a corpului – cauze si remedii- catena.ro

Citeste si: Un băiat de 18 ani riscă 20 de ani de închisoare după o vacanță cu familia în Dubai. De ce este acuzat- antena3.ro

Citeste si: Un bărbat din Ploiești a sunat la 112 pentru că doi vecini nu răspundeau la ușă. Polițiștii au făcut o descoperire năucitoare- wowbiz.ro

“O trecere rapida la autovehicule cu emisii zero este in interesul tuturor, avand in vedere riscurile pentru sanatatea publica si mediu aflate in joc. Dar, pentru moment, autovehiculele cu motoare diesel fac parte din viata noastra si trebuie sa capatam iar incredere in aceasta tehnologie. De aceea existenta unor teste noi si mai fiabile pentru autovehiculele noi este esentiala. Iar pentru autovehiculele aflate deja in uz, statele membre trebuie sa isi respecte angajamentele, sa puna in practica legislatia si sa adopte masuri suplimentare, impreuna cu toate partile interesate, pentru a reduce emisiile flotei existente”, spune Comisarul

pentru piata interna, industrie, antreprenoriat si IMM-uri, Elżbieta Bieńkowska.

In cadrul procedurii de verificare a emisiilor in conditii reale de conducere (RDE), emisiile de poluanti sunt masurate cu ajutorul unor sisteme portabile (PEMS), care

sunt atasate pe automobil in conditii reale de conducere pe drum.

“Aceasta inseamna ca automobilul va fi condus in conditii reale de variatie aleatoare a unor parametri, precum acceleratia, deceleratia, temperatura ambianta si sarcinile utile”, argumenteaza Comisia.

Procedura RDE nu inlocuieste, ci completeaza testul de laborator, care a fost, de asemenea, imbunatatit pentru a reflecta mai bine conditiile reale de conducere, in special pentru a oferi cifre mai realiste privind emisiile de CO2 si consumul de combustibil. Pe langa cele doua teste de mediu obligatorii, Comisia urmareste revizuirea integrala a sistemului de omologare de tip, un proiect de regulament redactat in replica la la scandalul emisiilor poluante declansat de Volkswagen in 2015 fiind deja agreat de Consiliul UE.

Sursa: News.ro


Abonează-te pe


Partenerii nostri
Clipul zilei pe stirilekanald.ro:
Te-ar putea interesa si