Uitati de taxi! Asta e cea mai rentabila metoda de a circula in Capitala. O cursa costa cat cat doua sticle de suc la o cofetarie de cartier
Cat doua sticle de suc, atat a ajuns sa coste o cursa cu soferul prin Capitala. Atentie, insa, nu vorbim despre clasicele taximetre, ci despre "rivalii" de ultima generatie ai clasicelor masini galbene. Aceasta este concluzia la care a ajuns o echipa a stirilor Kanal D, dupa un experiment realizat cu o camera ascunsa.
Ca sa te misti dintr-o parte in alta a Capitalei, fara sa ai o masina personala, ai la dispozitie o paleta larga de alternative. Prima, cea mai ieftina, dar si cea mai greoaie, este cea a transportului in comun. Altfel, ajungem la taximetre, care tocmai si-au marit tariful in aceasta saptamana. Dar si acestea au o concurenta serioasa, in postura celor de la Uber.
Si, mai nou, in a celor de la Taxify, care intra puternic pe piata.
Noi ne-am propus sa testam toate cele trei variante. Am ales un traseu de aproximativ 6 kilometri, adica din Piata Charles de Gaules la Unirii. Prima cursa, cu taximetrul.
Pe drum incercam sa tragem soferul de limba, sa aflam cum mai e vazuta concurenta de la Uber, pe care nu de putine ori au fugarit-o cu oua: “Sa faca ce vor.
Frustratii astia, astia se enerveaza”
Sa fi gasit noi cel mai pasnic taximetrist? Sau, in sfarsit, se ingroapa securea razboiului? De fapt, totul se rezuma la bani.
Din vorba-n vorba timpul trece, iar noi ajungem la destinatie. Platim si ne pregatim de al doilea test: Uber.
Masinuta pare o jucarie pe 4 roti, dar important e consumul, marturiseste soferul. Aproape toti cei care fac Uber au instalatie GPL, altfel tarifele modeste practicate n-ar aduce vreun mare profit.
"Cand ajungi in service si schimbi ambreiajul cu 1.200 de lei nu cred ca-ti mai arde. Si faci curse de 7 lei, 8 lei…", spune soferul.
E de inteles. Spre deosebire de taximetre, aici nu se lasa bacsis. Pretul este afisat, estimativ, inca inainte de a face comanda, iar banii sunt retrasi automat, de pe card, la final.
E o alta conditie impusa: masinile trebuie sa fie impecabile, soferii frumos imbracati si, foarte important, civilizati.
Ne despartim de sofer si chemam Taxify, care practica un tarif nemaivazut in Capitala: 90 de BANI pe kilometru. La final, tragem linie si constatam ca: taxiul ne-a costat exact 10 lei, la care am adaugat cativa lei, bacsis pentru sofer. Uber ne-a lasat fara 12 lei jumatate de pe card, in timp ce Taxify s-a dovedit cea mai ieftina varianta: 8 lei si 50 de bani... cam cat doua sticle de suc la o cofetarie de cartier.