Ediţia specială a cotidianului a fost tipărită în 10.000 de exemplare, oferite gratuit oamenilor aflaţi în tranzit la staţiile de metrou Pipera şi Aurel Vlaicu, în timpul orelor de vârf. Ziarul are 8 pagini şi sintetizează principalele probleme şi soluţii identificate prin materialele jurnalistice publicate în cadrul campaniei #salvatipipera. Prin această extensie, campania îşi măreşte aria de acoperire, împletind online-ul cu print-ul pentru a comunica eficient cu publicul său ţintă, oamenii care trăiesc şi muncesc în Pipera Sud.

Prezenţa digitală a campaniei a fost şi ea extinsă. Pentru a oferi cititorilor o experienţă complexă, Libertatea a realizat o hartă interactivă ce permite explorarea reportajelor într-o formă directă. Astfel, navigând pe hartă printre principalele puncte de referinţă, cititorii descoperă poveştile pe care cartierul Pipera Sud le are de spus şi au o vedere de ansamblu completă a situaţiei actuale.

În ceea ce priveşte reacţiile autorităţilor, acestea s-au arătat deschise să identifice şi implementeze soluţii, subliniind în acelaşi timp că este necesar ca dezbaterea să implice cât mai mulţi cetăţeni, care să vorbească despre dificultăţile prin care trec zi de zi lucrând în Pipera Sud şi ce nevoi au.

30 de clădiri de birouri, 65.000 de oameni şi tot atâtea maşini, o infrastuctură deficitară şi doar 70 de locuri de parcare. Acestea sunt doar câteva dintre datele rezultate în urma reportajelor şi interviurilor realizate de jurnaliştii Libertatea. În cele trei săptămâni ale campaniei #salvatipipera, reporterii Libertatea au realizat peste 30 de materiale jurnalistice prin care au identificat atât o parte dintre problemele sistemice, cât şi soluţiile propuse de specialişti.

În plus, prin video- şi fotoreportaje, reporterii au spus poveştile oamenilor care muncesc şi trăiesc în cartier.

Cititorii au fost alături de un corporatist în drumul său anevoios până la biroul din Pipera. Au descoperit că alternativa la decongestionarea traficului ar putea fi ruta feroviară ce traversează zona, dar pentru care nu sunt prevăzute încă staţii şi un plan de funcţionare din cauza lipsei investiţiilor şi a iniţiativei.

Au făcut cunoştinţă cu mama Lili, unul dintre cei mai vechi locuitori ai cartierului şi bucătăreasă la cea mai veche cantină din cartier. Au aflat saga complicată a exproprierii pe bani grei a unor terenuri ce ar putea ajuta la descărcarea traficului în zonă.

Citeste si: Ce cantitate de lapte consuma un bebelus? Tabel cantitate lapte bebelusi- catena.ro

Citeste si: „Blonda lui Putin” s-a supărat pe o ziaristă și a trimis securitatea la ea, după ce i-a pus o întrebare: Nu discut viața mea personală- antena3.ro

Citeste si: Un brașovean a adunat zeci de mașini scoase din uz pe un câmp. Ce au descoperit polițiștii că facea de fapt- wowbiz.ro

La toate acestea se adaugă şi discuţiile purtate la interviurile Libertatea LIVE, prin care s-au identificat numeroase cauze, dar şi soluţii eficiente pentru îmbunătăţirea condiţiilor de trai. Printre invitaţii aflaţi în studioul Libertatea s-au numărat Gheorghe Pătraşcu, fostul arhitect-şef al Capitalei, Vera Marin, preşedintele Asociaţiei pentru Tranzitie Urbană din România, Ionuţ Ciurea, directorul executiv al Asociaţiei Pro Infrastructura,  Dan Cristian Popescu, viceprimarul Sectorului 2, şi Ciprian Ciucu, consilier general.

Mesajul campaniei a fost preluat de televiziuni, posturi de radio şi publicaţii precum TVR 1, TVR 2, Radio Guerrillla, Radio TANĂNANA, Rock FM, Naţional FM, Radio Zu, Paginademedia.ro şi IQads. Campania #salvatipipera se bucură şi de sprijinul unor importanţi parteneri din societatea civilă: Asociaţia „ProInfrastructura”, Asociaţia „Metrou Uşor”, Asociaţia „Construim România”, Asociaţia Peisagiştilor din România, Asociaţia pentru Tranziţie Urbană şi Waze România.

Campania #salvatipipera nu se opreşte aici. Reporterii vor continua să investigheze şi să publice ştiri, reportaje, interviuri şi investigaţii care să ilustreze situaţia actuală îngrijorătoare în care se găseşte cel mai mare cartier de afaceri din România.

Iniţiativa este deschisă şi publicului, invitat să contribuie cu propriile mărturii. Imaginile, videoclipurile şi poveştile sunt aşteptate la numărul de WhatsApp +40 0729 729 000 şi la adresa de e-mail [email protected]. De asemenea, acesta se poate alătura discuţiilor de pe grupul special de pe Facebook.

Campania #salvatipipera, realizată in-house de redacţia ziarului Libertatea, în colaborare cu departamentul Proiecte Speciale şi departamentul Video al companiei media Ringier, trage un semnal de alarmă în privinţa condiţiilor precare de infrastructură şi de mediu în care muncesc şi trăiesc peste 65.000 de oameni în Pipera Sud, cel mai mare cartier de afaceri din România. De asemenea, campania urmăreşte să mobilizeze autorităţile locale responsabile de luarea măsurilor necesare pentru îmbunătăţirea acestor aspecte.

Citeste si: Veste excelentă pentru femeile din țara noastră! Cine poate ieși mai rapid la pensie- kfetele.ro

Citeste si: Momentul tragic în care o tânără influenceriță de 24 de ani și-a pierdut viața sub privirile îngrozite ale prietenei sale- radioimpuls.ro

Citeste si: Femeie din Târgu Jiu, care abia se deplasează pe picioare cu un cadru, filmată în timp ce se urcă la volan și conduce- antena3.ro

Libertatea este unul dintre cele mai mari şi puternice cotidiene din România. A fost lansat la începutul anilor 1990 şi a fost achiziţionat de Ringier România în iulie 1994. Libertatea a fost primul ziar integral color (noiembrie 2001). În prezent, cotidianul este citit zilnic, online şi print, de peste 760.000 de cititori. Astfel, site-ul www.libertatea.ro are zilnic, în medie, 500.000 de unici, şi ziarul tipărit este citit de 260.000 de persoane.

Grupul Ringier  este o companie media multinaţională. Fondat în 1833, Grupul Ringier are investiţii importante în digital, print, staţii de radio şi producţii de televiziune. Din portofoliul său fac parte, de asemenea, numeroase platforme web şi de telefonie mobilă, precum şi tipografii. Ringier este o companie elveţiană de familie cu sediul la Zürich. În România, Ringier activează din 1992 şi este cea mai mare companie de publishing. Din portofoliul său fac parte titluri precum Libertatea, ELLE, Unica şi eJobs. Pentru lista completă, consultaţi site-ul oficial al companiei.

 


Abonează-te pe


Partenerii nostri
Clipul zilei pe stirilekanald.ro:
Te-ar putea interesa si