Este cunoscut faptul ca un factor determinant al muncii duse la bun sfarsit, precum si motivarea angajatilor pentru a livra rezultatele asteptate, este mediul de lucru. Unele elemente ale spatiului profesional (lumina, temperatura, nivel de zgomot) pot influenta rezultatele muncii depuse, deopotriva in mod pozitiv, cat si negativ. S-a demonstrat faptul ca o temperatura ambientala potrivita, un anumit nivel de zgomot de fundal si o iluminare naturala cresc nivelul productivitatii.
Insa acestia nu sunt singurii factori de influenta. Imbunatatirea stilului de amenajare al birourilor in care angajatii isi desfasoara activitatea poate fi o metoda excelenta de a ridica cotele de performanta catre care acestia tind. In randurile de mai jos vei gasi un ghid practic care puncteaza cele mai importante elemente de care ar trebui sa se tina cont in amenajarea unui spatiu de birouri pentru angajati fericiti.
Cum pregatesti birourile angajatilor pentru o amenajare inteligenta, ce are ca scop cresterea productivitatii?
Inainte de a intra in procesul amenajarii interioare a birourilor, este important sa te asiguri ca spatiul destinat activitatii profesionale indeplineste anumite criterii. Numeroase studii au demonstrat faptul ca lumina naturala ajuta la eficientizarea muncii depuse. Asadar, intreaba-te daca ferestrele sunt suficient de mari pentru ca lumina soarelui sa patrunda prin ele? Tulburarile oculare si durerile de cap produse de iluminatul fluorescent contribuie la un nivel de absenteism ridicat, o stare generala de rau si o productivitate generala mai scazuta, mai mult decat
aproape orice alta caracteristica a biroului modern.
Aerul reciclat este un alt factor care contribuie la rata de absenteism a angajatilor. Raspandirea gripei si a racelii printr-un sistem depasit de circulare a aerului poate duce la deraierea activitatii companiei. Plantele pot contribui la calitatea aerului, asa ca adauga ghivece mari cu plante decorative, pentru un aer mai curat. Verdele plantelor contribuie la o atmosfera de calm si pace, care nu incurajeaza disputele inutile intre angajati.
Paleta de culori folosita in spatiul de birouri este, de asemenea, importanta. Psihologia culorii ne-a invatat ca albastrul, o nuanta ce se afla in stransa legatura cu intelectul, reprezinta increderea, logica, comunicarea si eficienta. Galbenul este culoarea emotionala. Simbolizeaza creativitatea, prietenia si optimismul. Incorporaza aceasta culoare in spatii in care vrei sa stimulezi pozitivitatea, creativitatea si fericirea. Verdele promoveaza echilibrul mental si reprezinta armonia si natura. Este alegerea perfecta pentru birourile in care angajatii lucreaza ore prelungite, deoarece este o nuanta blanda pentru ochi, ce nu necesita ajustare.
Cum amenajezi birourile angajatilor pentru mai multa productivitate?
Pentru a putea sa isi desfasoare activitatea profesionala la un nivel de competenta ridicata, care sa livreze rezultatele scontate, angajatii tai au nevoie de un anumit nivel de confort. In acest sens, acorda o importanta sporita alegerii pieselor de mobilier pe care le pui la dispozitie, astfel incat acestea sa sustina o zi de munca asidua, fara a le pune oamenilor bete in roate in mod inutil, din cauza unei calitati indoielnice sau a unui confort aproape inexistent.
Iata care sunt elementele pe care trebuie trebuie sa le gandesti cu grija:
Scaune de birou comode. Pentru un personal care isi desfasoara
Citeste si: Ce cantitate de lapte consuma un bebelus? Tabel cantitate lapte bebelusi- catena.ro
Citeste si: Un băiat de 18 ani riscă 20 de ani de închisoare după o vacanță cu familia în Dubai. De ce este acuzat- antena3.ro
Citeste si: Un bărbat din Ploiești a sunat la 112 pentru că doi vecini nu răspundeau la ușă. Polițiștii au făcut o descoperire năucitoare- wowbiz.ro
activitatea profesionala timp de 8 ore in fata unui ecran de computer, locul in care se asaza este extrem de important, nu doar pentru sanatate si confort, ci si pentru productivitate. Pentru a fi prietenos cu bugetul destinat amenajarii, poti gasi scaune de birou la preturi avantajoase pe internet, unde ofertele sunt mai bune decat in magazine.
Birouri spatioase si incapatoare. Un angajat are nevoie de un spatiu personal
in care sa poata munci, unde sa se poata concentra asupra unui proiect sau altul. In acest sens, un birou pe care in afara de computer nu mai incape nimic, nu este o alegere prea buna. Pentru a putea sa indosarieze diferitele rapoarte, sau sa urmareasca indeaproape o lista de sarcini pe care si le-a stabilit pentru saptamana in curs, ii trebuie un spatiu liber pentru documente, agenda, obiecte de papetarie etc. Gandeste-te, doar, cat de ineficient ar fi ca de fiecare data cand are nevoie de o agrafa, o capsa, sau de un marker colorat, sa fie nevoit sa se ridice de la birou si sa mearga la dulapul pentru consumabile de pe etaj. Ofera-i toate lucrurile de care are nevoie pentru a-si putea face treaba in mod organizat si eficient, iar rezultatele nu vor intarzia sa apara.
O zona pentru pauze. Un angajat extenuat nu va reusi sa aduca rezultate
Citeste si: Veste bună pentru gospodine și pensionare! Statul oferă bani pentru repartitoare. Cine va putea beneficia de un voucher de 750 de lei- kfetele.ro
Citeste si: VIDEO Ce a surprins Igor Cuciuc la mormântul fiicei sale: "Puișorul nostru"- radioimpuls.ro
Citeste si: Imagini fără precedent cu suprafața Soarelui, la cea mai înaltă rezoluție de până acum: „Arată în detaliu frumusețea câmpului magnetic”- antena3.ro
spectaculoase, indiferent de cat de mult si-ar dori sa faca acest lucru, si chiar daca nivelul sau de competenta este ridicat. De aceea e nevoie ca acesta sa se poata ridica de la birou o data la cateva ore, pentru a face putina miscare menita sa il detensioneze si sa il readuca la cote maxime atunci cand se reintoarce la birou. Un spatiu destinat pauzelor bine meritate trebuie sa incurajeze relaxarea, dar si comunicarea. Cateva canapele confortabile, asezate cu fata spre o masa joasa, unde exista fructe si reviste din domeniul de business dsfasurat, este o idee de pus in practica! Aici, angajatii pot face sesiuni de brainstorming, de unde poate iesi la suprafata urmatoarea idee revolutionara a companiei.
Amenajarea biroului nu este o bagheta magica, ce poate transforma instantaneu angajatii într-o forta de munca. Productivitatea este un puzzle mult mai complex, care ia in calcul si avantajele jobului, atmosfera din companie, lauda pentru o treaba bine facuta si multe altele. Cu toate acestea, design-ul unui birou joaca un rol direct in ceea ce priveste angajamentul, productivitatea, fericirea si energia celor ce muncesc in el- ceea ce il transforma intr-o importanta strategie de afaceri.