Consiliul Judeţean al Elevilor Neamţ a transmis, printr-un comunicat de presă, că Inspectoratul Şcolar Judeţean a anunţat o nouă simulare pentru elevii claselor a VIII-a şi a XII-a, prima probă fiind cea la Limba şi literatura română, care urmează să aibă loc vineri, scrie News. 

Sursa citată menţionează că ISJ Neamţ arată că această simulare face parte din planul de măsuri creat în urma simulărilor naţionale, ale căror rezultate ar fi fost nesatisfăcătoare.

"Este imposibil să nu remarcăm faptul că aceste simulări reprezintă, în continuare, un factor de stres în plus pentru elevii deja presaţi să obţină o notă cât mai mare la examene, dar fără a se ţine seama de redundanţa acestui lucru. Astfel, beneficiarilor primari ai educaţiei le este cerut să aibă rezultate cât mai bune, dar fără o însemnătate reală. Este imposibil să nu remarcăm şi faptul că, în contextul acestui anunţ, nu este suficient timp ca să observi o diferenţă dramatică în rezultatele elevilor aşa cum se aşteaptă, întrucât examenele vor avea loc în câteva saptămâni. Aceste simulări nu aduc niciun beneficiu nimănui", se arată în comunicat.

Citeste si: Durere in partea stanga a corpului – cauze si remedii- catena.ro

Citeste si: Ce avere are Călin Georgescu, candidatul care a provocat cea mai mare surpriză la alegerile prezidențiale- antena3.ro

Citeste si: REZULTATE EXIT-POLL-URI la alegerile prezidențiale 2024- primul tur. Marcel Ciolacu și Elena Lasconi, în turul doi- wowbiz.ro

Consiliul Judeţean al Elevilor Neamţ menţionează că în sistemul de învăţământ se doresc rezultate bune, dar lipsite de substanţă, promovându-se învăţătul mecanic.

"Se doresc schimbări peste noapte, rezultate bune, dar lipsite de substanţă, se promovează învăţatul mecanic, iar în cadrul ambelor examene, accentul este pus asupra cunoştinţelor deţinute şi a capacităţii de a reţine informaţii, în detrimentul competenţelor dobândite. Aceste lucruri ne fac să ne gândim la ceea ce contează cu adevărat: cunoştinţe sau competenţe, cantitate sau calitate, aparenţă sau substanţă.

Elevilor le este imprimată în continuare ideea că, dacă le este atribuită o notă cât mai apropiată sau egală cu 10, sunt inteligenţi şi silitori, îşi fac atât părinţii, cadrele didactice, cât şi statul mândri. Însă, în contextul actual, notele nu reflectă inteligenţa sau capacitatea unui elev. Faptul că pe hârtie sunt afişate note mari la examene şi simulări nu înseamnă nici pe departe că sistemul educaţional este bun sau eficient”, mai precizează sursa citată.

CJE Neamţ încurajează elevii să dea foaia goală la aceste simulări.

Citeste si: Pensionarele vor primi 375 de lei, pe lângă pensie, în luna decembrie. Cine beneficiază de această sumă?- kfetele.ro

Citeste si: Horoscop 26 noiembrie 2024: Vești îngrijorătoare pentru nativii Săgetător. Planurile Balanțelor sunt răstălmăcite și puse la încercare- radioimpuls.ro

Citeste si: Rezultate parțiale. Se numără ultimele voturi. Elena Lasconi l-a depășit pe Marcel Ciolacu și a trecut pe locul 2- antena3.ro

"Încurajăm elevii să se alăture protestului #foaiagoală încă o dată şi să predea foaia goală la simulări sau să scrie pe ea nemulţumirile legate de actualul sistem de învăţământ românesc. De ce? Pentru că suntem într-adevăr beneficiarii primari ai sistemului educaţional, iar protestul paşnic este un drept al nostru şi o modalitate prin care putem lansa un semnal de alarmă. Dacă şi tu vrei să dai #foaiagoală la simulări, dar îţi este teamă de ameninţările cu privire la trecerea notei obţinute în catalog, conform OMEN 3185/2019 nota obţinută va fi trecută exclusiv la cererea ta sau a părinţilor tăi.

Nimeni nu te poate învinovăţi pentru că speri la o reformă educaţională şi nimeni nu te poate învinovăţi pentru că îţi doreşti ca acest sistem să nu se schimbe brusc şi nefundamentat. În final, rămâne la latitudinea ta, elevule, dacă te alături protestului sau alegi să rezolvi pur şi simplu subiectele. Orice decizie vei lua, o vei face pentru tine", se mai arată în comunicat.


Abonează-te pe


Partenerii nostri
Clipul zilei pe stirilekanald.ro:
Te-ar putea interesa si